شب مه لقا ملاح در بخارا

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مجله فرهنگی هنری بخارا، در این مراسم نوش افرین انصاری، دکتر شیوا دولتآبادی، رخشان بنیاعتماد، اسماعیل کهرم و مجتبی میرطهماسب سخنرانی خواهند کرد و همچنین فیلم مستند «همه درختان من» به کارگردانی رخشان بنیاعتماد به نمایش درمیآید.

مهلقا ملاح فعال محیط زیست، در سال ١٢٩۶ متولد شد. وی فرزند خدیجه افضل وزیری و نوه بیبیخانم استرآبادی است، و پس از تحصیل در فلسفه علوم تربیتی  و جامعهشناسی از دانشگاه تهران مدرک فوقلیسانس جامعهشناسی گرفت و برای تحصیل به پاریس رفت و از دانشگاه سورین مدرک دکترای جامعهشناسی گرفت و به ایران بازگشت. پس از مدتی در کتابخانه دانشگاه تهران مشغول کار شد و در سال ١٣۴٧ به ریاست کتابخانه مؤسسه  تحقیقات روانشناسی برگزیده شد.  خانم ملاح پس از بازنشستگی وقت خود را در راه مبارزه با آلودگی محیط زیست گذاشت و در سال ١٣٧٢ با همراهی همسرش و چندین استاد دانشگاهِ علاقمند به محیط زیست سازمان غیردولتی زیست محیطی بنام ( جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست) را بنیان گذاشت. از وی به عنوان مادر محیط زیست یاد میشود و اکنون در سن ١٠٠ سالگی در تهران زندگی می کند..

 

این جلسه ساعت پنج بعد از ظهر امروز (چهارشنبه، بیست و دوم شهریور ماه) در کانون زبان فارسی (بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار) واقع در  خیابان ولی عصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، پلاک ۱۲ برگزار میشود.