کد خبر: 30497
تاریخ انتشار: شنبه, 25 شهریور 1396 - 09:43

داخلی

»

اخبار کتاب

شب نیچه و جهان ایرانی برگزار می شود

منبع : لیزنا
شب نیچه و جهان ایرانی امروز (شنبه 25 شهریور ماه) به همت مجله بخارا و با حضور نیچه شناسان از کشورهای ایتالیا، فرانسه و ایران برگزار می شود.
شب نیچه و جهان ایرانی برگزار می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مجله فرهنگی هنری بخارا، این مراسم با حضور و سخنرانی داریوش شایگان، غلامحسین ابراهیمی دینانی، حامد فولادوند و نیچه شناسان از کشورهای جیولیانو کامپیونی (ایتالیا)، ایزا چیانی (ایتالیا)، دوریان استور (فرانسه)، و مریم کریشی از(فرانسه) برگزار می شود.

بنا بر مقاله «نیچه در ایران» نوشته داریوش اشوری در مجموعه نوشته های نیچه دو بار از ایران persien نام برده می شود . نام های سعدی و حافظ گویا تنها نام هایی باشند که از ایران دوره اسلامی در نوشته های نیچه امده است. نیچه یکی از نمونه های عالی خردمندی بینای «دیونوسوسی» خود را در حافظ می یابد و نام حافظ 10 بار در مجموعه اثار وی امده است. در میان پاره نوشته های بازمانده از نیچه از جمله شعری خطاب به حافظ هست.

در این مراسم همچنین متن گفتار داریوش اشوری درباره «نیچه در ایران» قرائت خواهد شد.

 

شب نیچه و جهان ایرانی در ساعت پنج بعد از ظهر امروز در کانون زبان فارسی واقع در خیابان ولی عصر،  سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، پلاک12 برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: