کد خبر: 30545
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 شهریور 1396 - 12:05

داخلی

»

اخبار کتاب

سروش «صافی ها در عکاسی سیاه و سفید و رنگی» را منتشر کرد

منبع : لیزنا
چاپ هفتم كتاب «صافی ها در عکاسی سیاه و سفید و رنگی» تألیف ژان لاموره و با ترجمه پیروز سیار از سوی انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد.
سروش «صافی ها در عکاسی سیاه و سفید و رنگی» را منتشر کرد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات سروش؛ نویسنده كتاب «صافیها در عکاسی سیاه و سفید و رنگی» نویسنده نام آشنایی در حوزه عكاسی و سینما است كه كتاب‌های «250 پاسخ به پرسش‌های شما درباره رنگ در عكاسی»، «پاسخ به پرسش‌های شما درباره فیلمسازی سوپر هشت»، «عكاسی رنگی» و «عمل عكاسی رنگی» از او منتشر شده است.

کتاب صافیها اثر دیگر این نویسنده است که مهم ترین امتیاز این کتاب تک موضوعی بودن آن است و در آن اکثر مطالب نظری و عملی درباره صافیها به بحث گذاشته شده است. صافی (معادل فارسی فیلتر) که به آن پالایه هم می گویند، در عکاسی ماده یا اسبابی است که قسمتی از اشعه نور را جذب می کند و قسمت های دیگر آن را از خود عبور می دهد. قابلیت جذب صافی ها ممکن است برای نورهای دارای طول موج های مختلف متفاوت باشد (مانند صافی های رنگین) یا برای همه یکسان باشد(مانند صافی های خنثی). صافی هایی که در عکاسی به کار می روند شیشه های رنگین مخصوص این کارند.

کتاب «صافی ها در عکاسی سیاه و سفید و رنگی» پس از یادآوری کوتاهی از مفاهیم کلی درباره نور و قوانین فیزیکی آن، ادراک رنگ ها و اصل صافی ها، به صورت بندی صافی ها و متعلقات نورشناختیِ دوربین های عکاسی با تحلیل قلمروهای اصلی کاربردهای آنها می پردازد.

این کتاب برای کسانی که دارای شناخت کافی از اصول فنی عکاسی هستند و تکنسین های سینما قابل استفاده است. تازگی مطالب این اثر به همراه تصاویر و طرح هایی که در کتاب است به درک آسانتر مطالب آن کمک می کند.

در انتهای کتاب مولف فصلی را به فرهنگ اصطلاحات عکاسی اختصاص داده است که در بردارنده صدو بیست اصطلاح فنی عکاسی و علمی است که در متن کتاب وجود ندارد و مولف برای آشنا کردن خوانندگان با برخی اصطلاحات آنها را آورده است.

چاپ هفتم این اثر در 225 صفحه، مصور رنگی و با قیمت 25 هزار تومان از سوی انتشارات سروش برای علاقمندان به هنر عکاسی منتشر شده است.

 

علاقمندان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه شهید مطهری سروش به نشانی خیابان شهید مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۴۹۳۶۲۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایند

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: