کد خبر: 30608
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 شهریور 1396 - 14:41

داخلی

»

اخبار کتاب

دکتر سلگی در افتتاح نمایشگاه کتاب لرستان

نمایشگاه‌های استانی زمینه‌ساز تمرکززدایی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب است

منبع : لیزنا
 سرپرست معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی زمینه‌ساز تمرکززدایی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب است.
نمایشگاه‌های استانی زمینه‌ساز تمرکززدایی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کتاب است

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، سرپرست معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان که صبح امروز در محل مصلی الغدیرخرم‌آباد برگزار شد ضمن اشاره به روند تولید کتاب در سال گذشته گفت: در طول سال 95 حدود 85 هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده است که از این تعداد 75 درصد در تهران و 25 درصد نیز متعلق به دیگر استان‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید گفت: یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید تمرکززدایی در تمام حوزه‌های فرهنگی و هنری است که برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها می‌تواند زمینه‌ساز این موضوع در حوزه کتاب باشد.

سلگی با اشاره به روند تولید کتاب در کشور گفت: روند تولید کتاب در کشور نسبتاً مطلوب است و ما نسبت به کشورهای منطقه وضعیت بهتری داریم ولی تیراژ کتاب در کشور ما سیر نزولی دارد. در 3 سال گذشته سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنوع عرضه کتاب و ایجاد ویترین برای کتاب است تا بتوانیم از سیر نزولی تیراژ کتاب در کشور بکاهیم.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خاطرنشان ساخت: در کنار برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی طرح حمایت از کتابفروشی‌ها نیز دنبال می‌شود و برای رونق بخشیدن به کار کتابفروشی‌ها بن‌های توزیع شده در نمایشگاه کتاب لرستان در 9 کتاب فروشی منتخب سطح شهر نیز تا 2 هفته بعد از برگزاری نمایشگاه اعتبار دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند با ارائه این بن‌ها کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری نمایند.

سیدموسی خادمی استاندار جدید لرستان فعالیت خود را در این استان با حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب آغاز کرد. در این مراسم از فعالان فرهنگی استان نیز تقدیر شد.

 

یازدهمین نمایشگاه کتاب لرستان از تاریخ 29 شهریور تا 4 مهر در محل مصلی الغدیرخرم‌آباد میزبان علاقه‌مندان به کتاب است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: