کد خبر: 30609
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 شهریور 1396 - 14:45

داخلی

»

اخبار کتاب

افتتاح نمایشگاه کتاب ارومیه با تقدیر از 3 کتاب فروشی برتر استان

منبع : لیزنا
مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه صبح امروز با تقدیر از 3 کتاب فروشی برتر استان درمحل مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار شد.
افتتاح نمایشگاه کتاب ارومیه با تقدیر از 3 کتاب فروشی برتر استان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب استان آذربایجان غربی با حضور هادی حسینی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی در مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار شد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: کتابخوانی در ابتدا باید در خانواده‌ها با جدیت دنبال شود و در انتخاب محتوا و جنس کتاب نیز باید حساسیت به خرج دهیم تا کتاب‌های مناسب به دست مخاطب برسد.

حسینی در ادامه گفت: کتاب، همه داشته‌های یک نویسنده برای انتقال تجربیات و دانش او است. نویسندگان به راحتی داشته‌های خود را در معرض نقد می‌گذارند و ما می‌توانیم در مورد آن‌ها قضاوت کنیم. وای بر احوال کسانی که عالم هستند و اندوخته‌های فکری خود را در اختیار دیگران قرار نمی‌دهند و کسی از اندوخته‌های فکری آنان بهره نمی‌برد.

وی در ادامه با اشاره به کتاب‌های آسمانی گفت: خداوند به پیامبران اولوالعزم خود کتاب داده و اکنون آن 5 کتاب لوح‌های ماندگار در زمین هستند که در جهت موازی هم نیستند بلکه در جهت و امتداد یکدیگر قرار دارند. ادیان و پیامبران متعددی که خداوند برای هدایت بشر فرستاده است هرکدام دیگری را تکمیل می‌کند. کتب الهی نیز کامل کننده یکدیگر هستند و آخرین کتاب فرستاده خداوند از بقیه کامل‌تر است. خداوند برای هدایت انسانها کتاب قرآن را نازل کرده و از این جهت کتاب دارای اهمیت است.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به کارکرد نمایشگاه‌های کتاب گفت: نمایشگاه‌های کتاب باعث رونق کتاب‌خوانی و علاقه‌مند کردن مردم به کتاب می‌شود. افراد جامعه از این طریق  به خرید کتاب تشویق می شوند و در واقع برگزاری این نمایشگاه ها، نمایشی برای علاقه‌مند کردن مردم به کتاب است. در این نمایشگاه با توجه به مشارکت 10 کتاب‌فروشی، امیدواریم این کار سبب رونق کار کتاب‌فروشی‌ها و کتاب‌خوانی در استان شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: از استاندار محترم که مبلغ 100 میلیون تومان را برای خرید کتاب جهت تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرهای مرزی اختصاص دادند تشکر می‌کنم و بنده نیز 50 میلیون تومان به این طرح اختصاص می‌دهم.

در پایان این مراسم از 3 کتابفروشی ظرافت، کوثر و عباسی به عنوان کتابفروشی های برتر استان تقدیر شد.

 

پانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه از 28 شهریور تا 3 مهر در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: