کد خبر: 30712
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 مهر 1396 - 21:12

داخلی

»

اخبار کتاب

خداحافظ درختان سرو به پنجمین چاپ رسید

منبع : لیزنا
کتاب «خداحافظ درختان سرو» با تکیه بر زندگی بانو زینب (س) به قلم مژگان شیخی برای نوبت پنجم منتشر شد.
خداحافظ درختان سرو به پنجمین چاپ رسید

به گزارش  لیزنا بر اساس اعلامروابط عمومی انتشارات قدیانی، کتاب «خداحافظ درختان سرو» توسط مژگان شیخی برای گروه سنی بزرگسال نوشته شده است و نویسنده در آن با روایتی داستانی - تاریخی به زندگی حضرت زینب (س) پرداخته و مخاطبان را با دوره‌های مختلف زندگی وی آشنا می‌سازد که از تولد این بانوی قهرمان شیعیان آغاز شده و با واقعه کربلا خاتمه پیدا می‌کند.

این کتاب در 26 فصل نوشته شده و درهر فصل به طور جداگانه به بخشی از زندگی حضرت زینب (س) و حاشیه‌های آن پرداخته می‌شود. نویسنده این کتاب را با داستان تولد حضرت زینب (س) شروع می‌کند. فصلی که از انتظار حضرت فاطمه برای تولد دخترش می‌گوید و حتی علت نامگذاری او به زینب و بخش‌هایی از کودکی‌اش را برای مخاطب بازگو می‌کند. داستان‌‌های این مجموعه با فصل 26 که «آغاز یک تاریخ» نام دارد به پایان می‌رسد.

از جمله فصل‌های این مجموعه می‌توان به کودکی، آخرین دیدار با پیامبر، خلافت عمر، ازدواج، خلافت عثمان، امامت پدر،  امامت برادر دوم، حرکت مسلم به سمت کوفه، کربلا، یاران در میدان، نبرد آخرین مرد، کوفه، کاخ یزید و بازگشت به مدینه  اشاره کرد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

« زینب بدون برادر را، حتی خود نیز دیگر نمی‌شناخت. زینب خود را به مسجد پیامبر رساند. یارای رفتن نداشت. دو دستش را در دو طرف در تکیه داد: ای پیامبر بزرگ! خبر کشته شدن حسین را برایت آورده‌ام... اینجا می‌توانست آزادانه بگرید: ای فرستاده خدا، به پیروانت سفارش کرده بودی که به فرزندانت نیکی کنند. نه تنها نیکی نکردند؛ بلکه پیوند خود را با خاندانت بریدند. تا آنجا که فرزندانت را با لب تشنه کشتند... آنگاه نشست و با مادر گفت، از ظهر عاشورا، از عصرعاشورا، از سرهای بریده، پیکرهای خرد شده، اسارت، غربت و ... می‌گفت و می‌گریست.»  

کتاب «خداحافظ درختان سرو» با روایت مژگان شیخی در 334 صفحه با تیراژ 1هزار و 100 نسخه  و برای بار پنجم از سوی  انتشارات قدیانی تجدید چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.برای تهیه این كتاب علاوه بر مراجعه به كتاب فروشی‌های معتبر سراسر كشور، می‌توانید برای خرید اینترنتی آن به نشانی الكترونیكی نشر قدیانی نیز مراجعه كنید. علاوه بر این با مطالعه اخبار درج شده در سایت این مؤسسه فرهنگی از تازه‌های نشر آن نیز با خبر خواهید شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: