کد خبر: 30719
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 مهر 1396 - 13:04

داخلی

»

اخبار کتاب

معرفی بهترین كتاب های ایران در نمایشگاه فرانكفورت

منبع : لیزنا
کتاب «کتابشناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره های کتاب ایران 1395» از سوی موسسه خانه کتاب برای عرضه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت منتشر شده است.
معرفی بهترین كتاب های ایران در نمایشگاه فرانكفورت

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه كتاب، كتاب «كتابشناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره های كتاب ایران 1395» ویترینی از بهترین كتاب‌های ایران طی سال 1395 است كه به زبان انگلیسی از سوی موسسه خانه كتاب به منظور عرضه در نمایشگاه كتاب فرانكفورت منتشر شده است.

بر اساس آمار و اطلاعاتی كه در كتاب « كتابشناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره های كتاب ایران 1395» ارائه شده است، در این سال، در مجموع 27 جشنواره یا جایزه كتاب در سه سطح منطقه‌ای (استانی)، ملی و بین المللی كتاب، در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است؛ در این 27 جشنواره در مجموع، 473 كتاب به عنوان  كتاب برگزیده یا كتاب شایسته قدردانی شناسایی و معرفی شده است؛ از 27 جشنواره و جایزه كتاب كه در سال 1395  برگزار شده است، 3 جشنواره ویژه گروه سنی كودك و نوجوان بوده است؛ همچنین 7 جشنواره و جایزه  در گروه بزرگسالان به طور مشخص در حوزه ادبیات برگزار شده است، یكی از رخدادهای جدید جشنواره ها و جوایز كتاب در سال 1395، برگزاری 5 جایزه كتاب سال استانی در این سال بوده است.

این كتاب در بخش‌های «جایزه های سالانه كتاب»، «جایزه‌های ادبی»، «جایزه های تخصصی»، «جایزه‌های  كودكان و نوجوانان»، «جایزه‌های كتاب سال استانی و منطقه‌ای » تشكیل شده است. در بخش «جایزه‌های سالانه كتاب» به «سی و چهارمین دوره جایزه كتاب سال جمهوری اسلامی ایران»، «بیست و چهارمین دوره جایزه جهانی كتاب سال جمهوری اسلامی ایران»، «بیست و سومین دوره جایزه كتاب سال دانشجویی» و «هجدهمین دوره همایش كتاب سال حوزه» پرداخته شده است.

همچنین، بخش جایزه‌های ادبی شامل «شانزدهمین دوره جایزه مهرگان و یازدهمین دوره جایزه مهرگان علم»، «شانزدهمین دوره جایزه شهید غنی پور»، «چهاردهمین دوره جایزه قلم زرین»، «یازدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر فجر»، «نهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد» و... است.

بخش «جایزه های كودكان و نوجوانان» شامل جایزه‌های «جایزه شورای كتاب كودك»، «هجدهمین جشنواره كتاب كودك و نوجوان»، «پنجمین دوره جایزه لاك پشت پرنده» است. در بخش «جایزه‌های كتاب سال استانی و منطقه‌ای» جایزه‌های «بیست و سومین دوره جایزه كتاب سال اصفهان» ، «نوزدهمین دوره جایزه كتاب سال كرمان»، «سومین دوره جایزه كتاب سال سیستان و بلچستان» و... آمده است.

گفتنی است، خانه كتاب پیش از این نیز كتاب«كتابشناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره های كتاب ایران ۱۳۹۴» را روانه بازار نشر كرده بود.

 

كتاب «كتابشناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره های كتاب ایران 1395» از 19 تا 23 مهر  (11 تا 15 اكتبر 2017)از سوی موسسه  نمایشگاه های فرهنگی ایران  در شصت و نهمین دوره نمایشگاه كتاب فرانكفورت  عرضه می شود

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: