کد خبر: 30856
تاریخ انتشار: شنبه, 15 مهر 1396 - 08:52

داخلی

»

اخبار کتاب

«دوران زندگی» بشر به زبان ساده برای کودکان منتشر شد

منبع : لیزنا
کتاب «دوران زندگی» اثر حاتم ابتسام که با زبانی ساده از آدم تا منجی بشریت را روایت کرده، به همت انتشارات کتاب جمکران منتشر شد.
«دوران زندگی» بشر به زبان ساده برای کودکان منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مرکز خبر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، کتاب «دوران زندگی» اثر حاتم ابتسام با تصویرگری منصوره‌السادات محمدی از سوی نشر کتاب جمکران راهی بازار کتاب شد.

مبنای اعتقاد به مهدویت و ظهور منجی الهی در آخرالزمان، متصل به حرکت تاریخی پیامبران و با رفتار اجتماعی آنان ارتباط دارد. چون نقشه کلی خداوند برای زندگی بشر، یک نسخه مشخص از ابتدای خلقت بوده است و پیامبران با توجه به اتفاقات مختلف و دشمنانی که داشته‌اند روش کار متفاوتی را پی گرفته‌اند.

کتاب خلاقانه‌ «دوران زندگی» داستان دوره‌های زندگی بشر به زبان ساده و کوتاه است. این روایت کوتاه ماجرای خلقت بشر و هبوط آدم به‌عنوان اولین پیامبر و فراز و نشیب زندگی پیامبران را تصویر می‌کند. روایت تاریخ پیامبران در این کتاب با این نگاه نگاشته شده که همه‌ پیامبران سعی داشتند شرایط حیات طیبه و بستر ظهور منجی را فراهم کنند.

ویژگی‌های بصری و طراحی ویژه‌ این کتاب آن را از دیگر کتاب‌ها متمایز کرده است. موازی با روایت دوران زندگی بشر و فعالیت‌های پیامبران، تصویرسازی این وقایع را پشت متن می‌بینیم. این تصویرسازیِ به‌هم‌پیوسته به‌صورت آکاردئونی تا خورده و این پرده‌ روایت تاریخ بشر را در خود جای داده. انتشارات کتاب جمکران این کتاب را در دو مدل رنگی و سیاه‌سفید (مناسب برای نقاشی) به چاپ رسانده است.

 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «بعد از همه این اتفاقات روزی می‌رسد که مهدی صاحب الزمان(علیه السلام) با تکیه بر خانه خدا می‌گوید: «اگر باور داشته باشید، آن چیزی که خداوند برای شما باقی گذاشته، برایتان بهتر است. من مهدی(عج) هستم کسی که منتظرش بودید کسی که انتقام مظلومین را از ظالمان می‌گیرد و حق را در جهان می‌گستراند.» صدای او را هر کسی هر جای دنیا که باشد می‌شنود. آقای ما با تکیه بر کعبه می‌فرمایند: «ای گروه مردم! بیدار باشید! هر کس می‌خواهد آدم و شیث را ببیند، اینک منم آدم و شیث، بیدار باشید! هر کس می‌خواهد نوح و فرزندش سام را به تماشا نشیند، اینک منم نوح و سام، آ گاه باشید! هر کس می‌خواهد ابراهیم و اسماعیل را ببیند، اینک منم ابراهیم و اسماعیل، بیدار باشید! کسی که می‌خواهد موسی و یوشع را بنگرد، اینک منم موسی و یوشع، آ گاه باشید! هر کس می‌خواهد عیسی و شمعون را بنگرد، این منم عیسی و شمعون، بیدار باشید! هر کس می‌خواهد محمد و امیرمؤمنان را بنگرد، اینک منم محمد و علی، بیدار باشید! و هر کس می‌خواهد حسن و حسین را بنگرد، اینک منم حسن و حسین، بیدار باشید! هر کس می‌خواهد امامان از فرزندان حسین را تماشا کند، اینک من همان عصارۀ فرزندان حسینم...» در آن زمان گروه‌گروه مردم به او می‌پیوندند تا به او کمک کنند و از یاران او باشند.»

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: