کد خبر: 30918
تاریخ انتشار: دوشنبه, 17 مهر 1396 - 16:31

داخلی

»

اخبار کتاب

نهمین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون گلستان در آزادشهر و رامیان

منبع : لیزنا
نهمین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در هفته ملی کودک، گشایش یافت.
نهمین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون گلستان در آزادشهر و رامیان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با افتتاح این کتاب‌خانه، 2هزار کودک روستایی حاشیه شهرهای آزادشهر و رامیان از نعمت کتاب و سایر خدمات فرهنگی هنری بهره‌مند می‌شوند.

عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون گلستان در آیین افتتاح کتاب‌خانه‌های سیار روستایی آزادشهر و رامیان که با حضور مسئولان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان برگزار شد، اظهار داشت: با راه‌اندازی نهمین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون گلستان در دو شهرستان آزادشهر و رامیان، کودکان و نوجوانان 20 روستا تحت پوشش خدمات فرهنگی هنری قرار می‌گیرند.

سیفی با اشاره به این مطلب که فرهنگ کتاب‌خوانی باید از کودکی با انسان نهادینه شود، تصریح کرد: هر یک از کتاب‌خانه های سیار تعداد 4 هزار جلد کتاب با سلیقه‌های مختلف را در خود جای داده تا کودکان و نوجوانان در دورترین نقاط استان نیز از این نعمت فرهنگی برخوردار شوند .

مدیرکل کانون بیان کرد: این کتاب‌خانه به مربی‌گری سیدصادق ارکانی‌فر، هر دو هفته یک‌بار به روستا‌ها می‌رود و به دانش‌آموزان کتاب امانت می‌دهد و در کنار آن به انجام فعالیت‌هایی مانند کاردستی و سفال، نقاشی، قصه‌گویی، نمایش خلاق، بازی‌های بومی محلی و نمایش فیلم می‌پردازد.

در ادامه مهدی مفیدی رئیس آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر افتتاح کتاب‌خانه سیار روستایی کانون را نوید بخش آشتی کودکان با کتاب عنوان کرد و افزود: اهمیت علم و دانش گویای این مطلب است که ارزش هر انسان به اندیشه و تفکر آن است.

 

گفتنی است آیین افتتاح نهمین کتاب‌خانه سیار روستایی استان گلستان در دو روستای آزدار تپه آزادشهر و زینب‌آباد رامیان همراه با برپایی کارگاه‌های نقاشی برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: