افتتاح نمایشگاه کتاب فرانکفورت با حضور ایران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، شصت و نهمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت با حضور نمایندگان نشر 110 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه که از 19 تا 23 مهر در شهر فرانکفورت آلمان برگزار می شود یکی از بزرگترین نمایشگاه های کتاب جهان در زمینه های «خرید و فروش» و «معرفی کتاب ها» در سطح بین المللی است.

جمهوری اسلامی ایران امسال در این نمایشگاه در غرفه ای مستقل با عنوان «غرفه ملی» حضوری فعال دارد و بیش از دوازده نویسنده ایرانی از جدیدترین آثارشان رونمایی می کنند.

در این دوره از نمایشگاه پنج تشکل فعال نشر ایران، اتحادیه ناشران، انجمن ناشران دفاع مقدس، مجمع ناشران مجمع ناشران انقلاب، انجمن فرهنگی زنان ناشر و انجمن ناشران دانشگاهی حضوردارند و 21 ناشر به صورت مستقل شرکت کرده اند.

امسال ناشران کودک با 300 عنوان کتاب در این نمایشگاه شرکت می کنند و آثار 105 نویسنده معرفی می شود.

نویسندگان مهمان در این نمایشگاه، منتخبان جشنواره‌های پروین اعتصامی و کتاب سال هستند و تصویرگرانی که در نمایشگاه حضور دارند از میان برگزیدگان جشنواره‌ها انتخاب شده اند. نشست‌ها و میزگرد‌هایی در فضای داخل و خارج غرفه ملی برگزار می‌شود تا در آن تعامل لازم با کشور‌های مختلف برقرار شود.

معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران  در حاشیه این نمایشگاه از جمله برنامه های مهم غرفه جمهوری اسلامی ایران است. این برنامه با هدف جذب مهمانان ویژه برای نمایشگاه کتاب است که در اردیبهشت هر سال در تهران برگزار می شود.

طرح گرنت (طرح حمایت از کتاب ایرانی) یکی دیگر از برنامه های غرفه ایران است که طی آن از ناشران ایرانی و خارجی که معرف کتاب ایرانی هستند حمایت های مالی می شود.

 

سابقه حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به بیست سال می رسد و چهارسال است که غرفه ملی ایران در این نمایشگاه برپا می شود.