کد خبر: 30981
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 مهر 1396 - 14:53

داخلی

»

اخبار کتاب

معرفی فهرست‌های کتاب کودک در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۷ 

منبع : لیزنا
امسال نیز مانند سال گذشته، مدیریت و برنامه‌های غرفه کودک و نوجوان از سوی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به انجمن نویسندگان کودک و نوجوان سپرده شده است.
معرفی فهرست‌های کتاب کودک در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۷ 

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، در این غرفه ۳۰۰ عنوان کتاب از بیش از ۶۰ ناشر ایرانی به نمایش گذاشته می‌شود.

کاتالوگی ۱۶۰ صفحه‌ای که چکیده انگلیسی کتابها در آن درج شده به صورت کاغذی و الکترونیکی در دسترس مراجعه‌کنندگان به غرفه قرار می‌گیرد. همچنین یک کاتالوگ که در آن ۱۰۵ نویسنده کودک و نوجوان ایران معرفی شده، به زبان انگلیسی چاپ شده است.

انجمن نویسندگان کودک نوجوان در نمایشگاه امسال ۶ برنامه را در روزهای مختلف تدارک دیده که یکی نشست معرفی «فهرست‌های کتاب‌های کودکان، رویه‌ها، معیارها و مخاطبان» است.

در این نشست خانم سونیا متسون، مدیر انتشارات بائو باسویس دربارۀ فهرست کولیبری؛ محمود برآبادی عضو هیأت مدیره انجمن درباره فهرست لاک‌پشت پرنده؛ یوخن وبر مدیر بخشِ زبان‌های خارجی کتابخانه بین‌المللی مونیخ درباره فهرست کلاغ سفید و خانم رؤیا مکتبی نویسنده و پژوهشگر دربارۀ فهرست شورای کتاب کودک صحبت خواهند کرد.

این نشست روز جمعه ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر ۹۶) که روز ایرانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت است، برگزار می‌شود.

نشست «ترویج خواندن در ایران و آلمان: تبادل تجربه‌های مشترک» است.

در این نشست خانم بتینا تورسینک نماینده انجمن ترویج خواندن آلمان و محمود برآبادی عضو هیأت مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان دربارۀ تجربه باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در ایران صحبت خواهند کرد. دبیر نشست خانم رؤیا مکتبی فرد نویسنده و پژوهشگر و ویراستار بخش فارسی کتابخانه بین‌المللی مونیخ خواهد بود.

 

این نشست روز چهارشنبه ۱۱ اکتبر (۱۹ مهر ۹۶) ساعت ۱۳ در سالن۵پاویون ایران برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: