کد خبر: 31095
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 مهر 1396 - 10:05

داخلی

»

اخبار کتاب

بررسی ادبیات معاصر ایران در باكو

منبع : لیزنا
ادبیات معاصر داستانی ایران با حضور مصطفی مستور، از نویسندگان برجسته کشورمان در موزه صمد ورغون باکو، نقد و بررسی شد.
بررسی ادبیات معاصر ایران در باكو

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کارگاه نقد و بررسی ادبیات داستانی ایران، 23 مهرماه با حضور اصغر فارسی، رایزن فرهنگی جموری اسلامی ایران در باكو و مصطفی مستور، از نویسندگان برجسته کشورمان و جمعی از علاقمندان ادبیات داستانی ایران در محل موزه صمد ورغون باکو، برگزار شد.

در این كارگاه آموزشی، خانم نوشابه وکیل اوا، مدیر موزه صمد ورغون باکو ضمن استقبال از رایزن فرهنگی کشورمان و مصطفی مستور از همکاری رایزنی فرهنگی ایران در باكو جهت برگزاری این كارگاه آموزشی، تشکر و قدردانی كرد.

در ادامه، فارسی، رایزن فرهنگی كشورمان در سخنانی، به جایگاه ادبیات داستانی کشورمان اشاره و مطالبی را در خصوص اهمیت مراودات بین شخصیت‌های فرهنگی و ادبی بین دو کشور بیان كرد.

همچنین در این مراسم، سلیم بابولا اغلو، رییس مرکز ترجمه و چاپ ادبی اظهار كرد: ما با خواندن کتاب «خانه دوست کجاست» با یک سوم ادبیات معاصر ایران آشنا می‌شویم.

مصطفی مستور، نویسنده ادبیات معاصر کشورمان با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم گفت: در یک محیطی هستم که بوی شعر می‌دهد و در خانه شاعری هستم که اشعاری بسیار با ارزشی از خود به ارمغان و یادگار گذاشته است.

 

وی در ادامه سخنان خود، سبک‌های شعر و داستان‌نویسی و همچنین، ویژگی‌های شعر و داستان معاصر را بیان كرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: