کد خبر: 31127
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 مهر 1396 - 15:59

داخلی

»

اخبار کتاب

گرامیداشت منصوره اتحادیه در یازدهمین دوره عصر کتاب

منبع : لیزنا
 موسسه خانه کتاب در یازدهمین دوره عصر کتاب دوشنبه (اول آبان) از منصوره اتحادیه، نویسنده و استاد تاریخ تقدیر می کند.
گرامیداشت منصوره اتحادیه در یازدهمین دوره عصر کتاب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، در یازدهمین دوره عصر کتاب از خدمات فرهنگی منصوره اتحادیه  با حضور جمعی از فرهیختگان و اهالی قلم در موسسه خانه کتاب تقدیر می شود.

منصوره اتحادیه در هشتم اسفند سال ۱۳۱۲هجری شمسی متولد شد. دورة متوسطه خود را به انگلستان رفت و تحصیلات عالی دانشگاهی را با انتخاب رشته تاریخ در اسکاتلند گذراند و در سال 1335 موفق به اخذ درجه فوق لیسانس از دانشگاه ادینبورگ گردید و به دنبال آن در دانشگاه تهران با سمت مربی استخدام شد. سال 1356 برای گذراندن  دوره دکترا عازم اسکاتلند  شد و موفق به دریافت دکترای تاریخ از دانشگاه ادینبورگ شد.

وی در سال 1362 انتشارات«تاریخ ایران» را تاسیس کرد و فعالیت‌های علمی و تاریخی خود را گسترش داد. تالیف و انتشار ده ها اثر تاریخی حاصل سال ها فعالیت علمی او است که از جمله آنها می توان به تدوین کتاب‌های تاریخ غفاری،خاطرات و اسناد حسینقلی‌خان نظام السلطنه مافی، گزیده‌ای از مجموعه اسناد عبدالحسین میرزا فرمانفرما ، پیدایش و تحول احزاب سیاسی مشروطیت، شیوه تاریخ نگاری، اینجا طهران است و... اشاره کرد.

موسسه خانه کتاب پیش از این در سلسله برنامه‌های عصر کتاب از آذرتاش آذرنوش، سیداحمدوکیلیان، اسمعیل دمیرچی، محمدعلی مهدوی امیری، غلامحسین صدری افشار، عبدالله کوثری، الریش مارزلف، نوش آفرین انصاری و... تقدیر کرده است.

 

برنامه عصر كتاب ويژه گراميداشت منصوره اتحادیه، دوشنبه(اول آبان) ساعت 16:30 در سراي كتاب موسسه خانه كتاب به نشاني خيابان انقلاب، بين خيابان فلسطين  و برادران مظفر جنوبي، شماره 1080، خانه كتاب، طبقه منفي 2 برگزار خواهد ش

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: