کد خبر: 31173
تاریخ انتشار: شنبه, 29 مهر 1396 - 09:27

داخلی

»

اخبار کتاب

شعر ترکیه بعد از سال ۲۰۰۰ بررسی می شود

منبع : لیزنا
 نشست هفتگی شهر کتاب به بررسی و تحلیل «شعر ترکیه بعد از سال ۲۰۰۰»  اختصاص دارد.
شعر ترکیه بعد از سال ۲۰۰۰ بررسی می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه فرهنگی شهر کتاب، نشست «شعر ترکیه بعد از سال ۲۰۰۰» با همکاری موسسه‌ یونس امره تشکیل می‌شود.

 قرار است در شهر کتاب به طور پیوسته برنامه‌هایی برای معرفی ادبیات معاصر دو کشور در شهرهای ایران و ترکیه برگزار شود.

نوگرایی در شعر ترکیه با ناظم حکمت در سال ۱۹۲۹م. آغاز شد و انقلابی در شعر ترکیه ایجاد کرد. تاثیری که ناظم حکمت بر شعر ترکیه گذاشت مانند تاثیر نیما یوشیج بر شعر فارسی است که تاثیری بس بزرگ و به یاد‌ماندنی بود. چنانکه شاعران بعدی با شجاعت بیشتری توانستند نوگرایی را ادامه بدهند. خوانندگان‌ ایرانیِ ادبیات ترکیه با نام‌های شاعرانی چون ناظم حکمت، اورهان ولی، اکتای رفعت، ملیح جودت و ... آشنایی دارند و آثار این شاعران به فارسی ترجمه و منتشر شده است. اما متاسفانه با تحولات ادبی و شعر امروز ترکیه در دو دهه‌ گذشته آشنایی اندکی در ایران وجود دارد و ضروری است که مخاطبان و علاقه‌مندان ادبیات ایران و ترکیه با تحولات ادبی دو دهه‌ی اخیر در دو کشور بیشتر آشنا شوند.

این نشست روز سه‌شنبه دوم آبان ساعت ۱۶:۳۰ و با حضور عثمان اوزباغچه و خاقان شرق‌دمیر (از شاعران امروز ترکیه)، ناصر فیض و اسماعیل امینی (از شاعران امروز ایران) در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: