کد خبر: 31213
تاریخ انتشار: دوشنبه, 01 آبان 1396 - 09:11

داخلی

»

اخبار کتاب

تقدیر از برگزیدگان بخش «کتاب و سینما» جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

منبع : لیزنا
آثار برگزیده بخش «کتاب و سینما» در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از سوی خانه کتاب تقدیر شدند.
تقدیر از برگزیدگان بخش «کتاب و سینما» جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران عصر یکشنبه(۳۰ مهرماه) در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد و برگزیدگان سومین دوره جایزه کتاب و سینما از سوی خانه کتاب تقدیر شدند. در اين مراسم محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی، سید صادق موسوی دبیر جشنواره، حسین فریدون، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، روح الله حسینی مدیرعامل مدرسه ملی سینما، حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی حضور داشتند.

بر اساس اعلام هیات داوران جایزه نفر اول بخش کتاب و سینمای سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به طور مشترک به دو پویانمایی «جم‌؛شید مرثیه‌ای بر یک اسطوره» به کارگردانی معین صمدی و «داش آکل» به کارگردانی هاجر مهرانی و جایزه دوم، به فیلم داستانی «حضور» به کارگردانی آبتین سلیمی‌ طاری اهدا شد.

از ميان 47 اثر ارسالي به بخش «كتاب و سينما»، در سه گروه آثار مستند، داستاني و پويانمايي، پس از بررسي‌هاي اوليه، 19 فيلم به مرحله داوري راه پيدا كرد كه در نهايت هفت فيلم به عنوان نامزدهاي بخش كتاب و سينما معرفي شدند. گفتني است، در بخش مستند هيچ اثري در گروه نامزدها قرار نگرفت.

 

بخش «کتاب و سینما» از سال 1393 در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با همکاری موسسه خانه کتاب و انجمن سینمای جوانان ایران ره‌اندازی شده‌‌ است. هدف این بخش، تشویق فیلمساران جوان به مطالعه و تقویت بخش اقتباس در سینماست.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: