کد خبر: 31218
تاریخ انتشار: دوشنبه, 01 آبان 1396 - 10:02

داخلی

»

اخبار کتاب

در شب با شکوه اهالی فرهنگ و هنر

«یادگاری» خسرو سینائی رونمایی شد

منبع : لیزنا
کتاب صوتی «یادگاری» اثر خسرو سینائی شامل  27 شعر انتخابی از مجموعه اشعار سینائی با آهنگسازی خود وی و خوانش مهرداد اسکویی و خسرو سینائی رونماییی شد.
«یادگاری» خسرو سینائی رونمایی شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه نوین کتاب گویا، در این مراسم که با حضور چهره‌هایی چون خسرو سینائی، مهرداد اسکویی، هوشنگ مرادی کرمانی، اکبر عالمی، پری ملکی، محمد علی نجفی، جهانگیر هدایت، گیزلا وارگا سینائی، فرزانه ابراهیمی (منصوری)، محمد علی سجادی، حبیب احمدزاده و جمعی از علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر در سالن شماره دو تماشاخانه پالیز برگزار شد، کتاب صوتی «یادگاری» اثر خسرو سینائی رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم و به مدت سی دقیقه، خسرو سینائی و مهرداد اسکویی در قالب یک پرفورمنس به اجرای بخش‌هایی از این کتاب صوتی به همراه موسیقی و تصویر پرداختند.

پس از پایان این بخش که با تشویق حاضران همراه بود، خسرو سینائی پشت میکروفون قرار گرفت و ضمن گلایه از وضعیت فرهنگی و سختی کار در حوزه سینما، از چگونگی و روند خلق این اثر گفت.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: شاید برخی‌ها دوست نداشته باشند که من فیلم بسازم و در سینما حضور داشته باشم. اما من به این راحتی‌ها کنار نمی‌کشم. به قول دوستي ما شبيه «شيوا» خدای هندو‌ها هستيم که با وجود دست‌هاي متعدد او، ‌اگر يکي از دستانش را قطع کنند، ‌دست ديگري دارد. به همين دليل کار هنري‌ام را انجام مي‌دهم و از حرکت نمي‌ايستم.

بعد از سخنان سینائی، مهرداد اسکویی نیز ضمن تشکر از اعتماد خسرو سینائی و ابراز خوشحالی از همراهی با وی، از علاقه و اشتیاق برای شروع یک کار دیگر به همراه این پیشکسوت هنر و فرهنگ ایران گفت.

در پایان مراسم با حضور خسرو سینائی، مهرداد اسکویی و فاطمه محمدی مدیرعامل موسسه نوین کتاب گویا، از تلاش‌های عوامل تولید این اثر صوتی تقدیر شد. پری ملکی، محمدرضا اسماعیلی، گلبن زارع، افسانه جابری بروجرد، شادنوش شمشادی، ماهور نصیریان، حسین تذهیبی، رسام لورکانی، مهدی زارع، آلما سینائی، پونه ندایی (مدیر انتشارات امرود) و مهرداد اسکوئی از جمله چهره‌هایی بودند که از تلاش‌های‌شان برای تولید این اثر قدردانی شد.

جشن امضای تابلوی یادبود آیین رونمایی از این کتاب صوتی و عکس یادگاری پایان بخش برنامه بود.

 

«یادگاری» جدیدترین کتاب صوتی موسسه نوین کتاب گویا است که شامل  27 شعر انتخابی از مجموعه اشعار سینائی با آهنگسازی خود وی و خوانش مهرداد اسکویی و خسرو سینائی تهیه شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: