«اصول و مبانی تحلیل متون ادبی» در بوته نقد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه كتاب، نشست معرفی و بررسی كتاب «اصول و مبانی تحلیل متون ادبی» دوشنبه (15 آبان) با حضور حسین پاینده، مسعود جعفری جزی و عبدالرسول شاكری در سرای اهل قلم خانه كتاب برگزار می شود.

 كتاب«اصول و مبانی تحلیل متون ادبی» برای كسانی نوشته شده است كه مایل اند با كسب دانشی پایه ای درباره ی روش های نظام مند تحلیل متون ادبی، توانایی خود در نقد آثار ادبی و هنری را تقویت كنند. از این رو، اصول و مبانی تحلیل ادبی با زبانی روشن و با توضیحات مبسوط شرح داده شده است. به این منظور، نویسنده شیوه ی تحلیل شعر، داستان كوتاه، رمان، نمایشنامه و فیلم سینمایی را با ذكر مثال های متعدد توضیح می دهد و اصطلاحات تخصصی را كه در نقد آثار ادبی و هنری كاربرد دارند به خواننده معرفی می كند.

 پاینده با افزودن زیرنوشت های توضیحی درباره ی اصطلاحات نقد ادبی و نویسندگان و آثاری كه در كتاب مورد اشاره قرار گرفته اند، كوشیده است تا فهم مطالب آن برای خواننده ی فارسی زبان تا حد ممكن راحت تر شود.

علاقمندان می توانند برای شركت در نشست معرفی و بررسی كتاب «اصول و مبانی تحلیل متون ادبی» دوشنبه (15 آبان) ساعت 16 به سرای اهل قلم واقع در خیابان برادران مظفر جنوبی، كوچه خواجه نصیر شماره دو مراجعه كنند