کد خبر: 31402
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 آبان 1396 - 08:38

داخلی

»

اخبار کتاب

«دوره‌ شرح رساله‌الطیر امام‌ احمد غزالی» در شهر کتاب

منبع : لیزنا
«دوره‌ شرح رساله‌الطیر امام‌ احمد غزالی» از روز شنبه چهارم آذر با تدریس حسن بلخاری، استاد دانشگاه تهران و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.
«دوره‌ شرح رساله‌الطیر امام‌ احمد غزالی» در شهر کتاب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه فرهنگی شهر کتاب، در تداوم سلسله مباحث تاویل در حکمت و اندیشه اسلامی، رساله‌الطیور احمد غزالی که ظاهرا ترجمه‌ای از رساله‌الطیر امام محمد غزالی است مورد شرح و بحث قرار می‌گیرد. در دوره پیشین فرازهای نخستین این رساله مورد بحث تفصیلی قرار گرفت و در این دوره فراز های بعدی آن مورد شرح قرار می‌گیرد. مرغان رسته از هوای نفس و گذر کرده از مسیر پر درد و صعب، به بارگاه حضرت سیمرغ بار یافته‌اند لکن حضرت او از پذیرفتن این طالبان، تا به حقیقت اخلاص نرسند سرباز می‌زند. احمد غزالی با رجوع به آیات قرآن داستان وصل و طلب عاشقان را در قالب قصه ای تمثیلی باز می گوید.

«دوره‌ شرح رساله‌الطیر امام‌ احمد غزالی» از روز شنبه چهارم آذر ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در ده جلسه با تدریس حسن بلخاری، استاد دانشگاه تهران و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

علاقه‌مندان برای حضور در آن می‌توانند به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرند.

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: