کد خبر: 31403
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 آبان 1396 - 08:53

داخلی

»

اخبار کتاب

دومین دوره جایزه منطقه‌ای کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد

منبع : لیزنا
 فراخوان ارسال آثار به دومین دوره جایزه منطقه‌ای کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در حوزه شبه قاره هند منتشر  شد.
دومین دوره جایزه منطقه‌ای کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف  شناسایی و معرفی کتاب های ارزشمند در حوزه مطالعات ایرانی در حوزه منطقه شبه قاره هند، دومین جایزه منطقه ای کتاب سال را در سه بخش تالیف، ترجمه و تصحیح و در میان آثاری که برای اولین بار طی دو سال قبل میلادی(2016-2015) در شبه قاره هند چاپ شده است، برگزار می کند.

 بر اساس این فراخوان، علاقمندان می توانند آثار خود را در حوزه مطالعات ایرانی (کلیات، زبان و زبان شناسی ایرانی، مردم شناسی، مردم شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمه آثار اندیشمندان  ایرانی و مطالعات ایران امروز به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

 کتاب‌هایی در این دوره از جایزه مورد داوری قرار می‌گیرند که از ابتکار و خلاقیت در ارائه بینش اسلامی و تحقیقات و مطالعات ایرانی برخوردار باشند و محتوای کتاب دارای ارزش فرهنگی بسیار در خور توجه و منطبق با معیارهای تحقیقی و مأخوذ از منابع معتبر و مستند باشد.

 همچنین، در کتب ترجمه شده، معیارهای اساسی ترجمه به زبان های مقصد به نحو مطلوب رعایت شده و در کتب تصحیح شده، آداب و قواعد تصحیح انتقادی متون به همراه توضیحات و حواشی لازم رعایت شده باشد. از نظر تناسب حجم کتاب با محتوا، فصل بندی موضوعات، رعایت هماهنگی فصول و یکدستی مطالب، ذکر فهارس فنی، ویراستاری، کتاب آرایی و نداشتن اغلاط چاپی از کیفیت مطلوب برخوردار باشد.

 بر اساس این فراخوان، از ناشران، پدید آورندگان و صاحبنظران دعوت می‌شود یک نسخه از کتاب مورد نظر خود را برای  شرکت در این دوره از جایزه منطقه‌ای کتاب سال، تا پایان ماه نوامبر 2017 به یکی از نشانی‌های ذیل ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های (ایران)982188861320 و 919837302259(هند) تماس بگیرند.

 ایران، تهران، میدان هفتم تیر، خیابان قائم مقام فراهانی، ابتدای خیابان فجر، ساختمان شماره۷، طبقه پنجم، دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران.

 -مرکز مطالعات فارسی«نورس» روبروی «سیما» خیابان انوپ شهر علی گر هند.

 لازم به ذکر است در صورت در دسترس نبودن نسخه چاپی و یا دشواری ارسال اصل کتاب، شرکت کنندگان می توانند نسخه الکترونیکی کتاب مورد نظر خود را به نشانی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال کنند.

 آثار برتر و نفرات برگزیده در مراسمی که به همین مناسبت در «علی گر» برگزار می شود، معرفی خواهند شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: