کد خبر: 31436
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 آبان 1396 - 10:15

داخلی

»

اخبار کتاب

تازه های قدیانی برای کودکان و نوجوانان

منبع : لیزنا
 انتشارات قدیانی کتاب هایی را با موضوع های مختلف برای کودکان و نوجوانان راهی بازار کتاب کرد.
تازه های قدیانی برای کودکان و نوجوانان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات قدیانی،  کتاب «48 لالایی برای 4 فصل» سروده‌ی مریم اسلامی در نوبت چاپ پنجم وارد بازار کتاب شد.

شعرهای این کتاب به بهانه‌ی فصل‌های مختلف سال سروده شده‌اند. پس شعرهای هر فصل رنگ و بویی از همان فصل دارند. سرسبز و شاد مثل بهار، گرم و آرام مثل تابستان، منتظر و چشم به راه مثل پاییز و نرم وخواب آور مثل برف زمستانی. از ویژگی‌های این مجموعه شعرهای روان و کلماتی آشناست که بازتابنده‌ی عواطف گرم و جوشان مادرانه است. مضامینی که در شعرها مطرح می‌شود گاهی به دنیای بچه‌ها نزدیک است و گاهی به دنیای مادران. گاهی به طبیعت زیبا و فصل‌های رنگارنگ و گاهی هم به دنیای واقعی و نگرانی‌ها و چشم انتظاری‌های مادرانه.

این کتاب جزو برگزیدگان  سیزدهمین دوره‌ی انتخاب کتاب سال سلام بچه‌ها و پوپک در بخش تصویرگری است.

این مجموعه همچنین در دو قطع رحلی کوتاه و خشتی کوچک بصورت مجموعه 4 جلدی منتشر شده است.

انتشارات قدیانی، 48 لالایی برای 4 فصل را در نوبت چاپ پنجم، تیراژ 2200 نسخه و قیمت 25000 تومان منتشر نمود.

 

کتاب 70 پرسش و پاسخ درباره‌ی خدا اثر غلامرضا حیدری ابهری به چاپ سوم رسید.

اگر می‌خواهید به پاسخ برخی پرسش‌های خود درباره خداوند برسید، «70 پرسش و پاسخ درباره‌ی خدا» را بخوانید. کتابی که این‌گونه آغاز می‌شود: چه کسی گفته است که نباید درباره خدا زیاد سوال کنیم؟ سوال کردن هیچ محدودیتی ندارد. ما حق داریم درباره خدا و دیگر موضوعات دینی، تا رسیدن به جواب درست، سوال‌هایمان را پیگیری کنیم

بخش نخست کتاب«70 پرسش و پاسخ درباره‌ی خدا» نوشته غلامرضا حیدری ابهری، به «اثبات خدا» تعلق دارد و به مواردی چون «توحید به چه معنایی است؟ چرا سفارش شده است درباره ذات خدا فکر نکنیم؟ آیا ما می‌توانیم خدا را به‌طور کامل بشناسیم؟ اگر ایمان به خدا فطری است، پس چرا بعضی از مردم به خدا ایمان ندارند؟ از کجا بدانیم که واقعا خدا وجود دارد؟»

 «صفات خدا و ویژگی‌های او» عنوان بخش دوم است که در آن به پرسش‌هایی چون«چرا خدا نام‌های زیادی دارد؟خدا کجاست؟ خدا از کی وجود داشته است؟ اگر همه چیز به خواست خداست پس جای اراده و اختیار ما انسان‌ها کجاست؟ و...» پاسخ داده شده است.

عنوان سومین و آخرین بخش از کتاب«کارهای خدا»ست. مخاطبان در این بخش با پاسخ پرسش‌هایی چون«چرا خدا بعضی‌ها را زشت و بعضی‌ها را زیبا آفریده است؟ اگر خدا مهربان است پس چرا در دنیا این همه رنج و بلاست؟ خدا تا چند گناه ما را می‌بخشد؟ اگر سرانجام انسان مرگ است چرا خدا ما را آفرید؟ و...» آشنا می‌شوند.

انتشارات قدیانی، کتاب 70 پرسش و پاسخ درباره‌ی خدا را در نوبت چاپ سوم، تیراژ 1650 نسخه و قیمت8000 تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

 

رمان امیر کوچولوی هشتم اثر حسین فتاحی به چاپ دوم رسید.

این کتاب در بردارنده داستانی آموزنده برای نوجوانان است. در خلاصه داستان آمده است: «امیر کوچولو» شاهزاده‌ای است که در قصری زیبا زندگی می‌کند. همه وسایل رفاه و آسایش برایش مهیا است. در خانواده امیرکوچولو رسم بر این است که هر شاهزاده‌ای باید در سنّ معینی از قصر خارج شود و تنها در شهر دیگری زندگی کرده و به دست خود قصری بسازد، وقتی لیاقت و کاردانی خود را نشان داد به قصر بازگشته و امیر مرز و بوم شود. امیر کوچولو طبق رسم دیرین از قصر خارج می‌شود و به سوی شهر دیگری به راه می‌افتد. امّا در راه با مشکلات فراوان روبه‌رو شده و با سرگذشت هفت امیر کوچولوی قبل از خود آشنا می‌شود. او با خطر کردن و نهراسیدن از مشکلات با کوله‌باری از تجربه و مهارت به قصر بازمی‌گردد.

امیر کوچولوی هشتم دومین کتاب برگزیده مجله سروش نوجوان در سال 1370 است. این کتاب قبلا از سوی همین ناشر با قطع وزیری در 7 نوبت به چاپ رسیده است.

انتشارات قدیانی، رمان امیر کوچولوی هشتم را در نوبت چاپ دوم و قیمت 12000 تومان در اختیار علاقه مندان قرار داد.

کتاب چهار جلدی آموزش و تمرین خوشنویسی خط نستعلیق از حرف تا سطر اثر رضا تبریزی (وحید) در نوبت چاپ بیست و چهارم روانه‌ی بازار کتاب شد.

این كتاب شامل راه‌كارها و نكاتی است در خصوص شیوه‌ی تربیتی مربیان در مراكز آموزشی كه افزون بر آن، فعالیت‌های آموزشی و ابزار رسانه‌های آموزشی معرفی شده، هم‌چنین نكاتی درباره‌ی عرضه‌ی درس و شیوه‌های تدریس مطرح گردیده است. هدف از تدوین این مجموعه، دستیابی به کامل‌ترین و بهترین روش برای آموزش خط نستعلیق تحریری است.

نشر قدیانی این مجموعه چهار جلدی را در نوبت چاپ 24، تیراژ 2200 و قیمت 8000 تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

 

41 پرسش و پاسخ درباره‌ی حضرت مهدی (عج) اثر غلامرضا حیدری ابهری در نوبت چاپ سوم تجدید شد.

کتاب «41 پرسش و پاسخ درباره حضرت مهدی (عج)» دربردارنده پنج بخش با عناوینی همچون «مقدمه»، «اعتقاد به امام زمان (عج)»، «دوران غیبت»، «ظهور امام زمان (عج)» و «چند پرسش دیگر» است.

این کتاب با این پرسش که چطور می‌توان باور کرد که حضرت مهدی (عج) نزدیک به 12 قرن عمر کرده است؟

در کتاب «41 پرسش و پاسخ درباره حضرت مهدی (عج)» پرسشی دیگری درباره شهادت این امام همام مطرح شده است که آیا درست است که یک زن امام زمان (عج) را شهید می‌کند؟

این کتاب جزو کتاب‌های معرفی شده در کتابنامه رشد آموزش و پرورش می‌باشد.

انتشارات «قدیانی» کتاب «41 پرسش و پاسخ درباره حضرت مهدی (عج)» را در 64 صفحه و با قیمت 8000 تومان در نوبت چاپ ششم منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

 

کتاب «10 قصه تصویری از هزار و یک شب» به روایت حسین فتاحی و تصویرگری فرهاد جمشیدی برای مخاطبان نوجوان تجدید چاپ شد.

عناوین کتاب «10 قصه تصویری از هزار و یک شب» شامل «ماهیگیر و دیو»، «حکیم رویان و ملک یونان»، «شاهین و پادشاه»، «علاءالدین و چراغ جادو»، «جزیره‌های که نهنگ بود»، «دره الماس‌ها»، «بچه شیر و آدمیزاد»، «چشمه جادویی»، «دراج و لاک‌پشت‌ها» و «قاضی پنج ساله» است. نویسنده در این اثر تلاش کرده تا داستان‌های «هزار و یک شب» را با زبانی ساده و روان برای مخاطبان کودک و نوجوان بیان کند.

«حسین فتاحی» نویسنده کتاب، این اثر را با قصه «ماهیگیر و دیو» آغاز و روایت می‌کند که بخشی از این داستان از نظرتان می‌گذرد: روزی روزگاری، ماهیگیر فقیری بود که هر روز به دریا می‌رفت. تورش را به دریا می‌انداخت. چند تا ماهی می‌گرفت و با فروختن آنها خرج زندگی‌اش را در می‌آورد.

روزی از روزها، ماهیگیر قصه ما به دریا رفت، تورش را به آب انداخت اما هر چه منتظر شد حتی یک ماهی هم صید نکرد. ماهیگیر بیچاره خسته و کوفته، رو به آسمان کرد و گفت: «خدایا، راضی نشو که دست خالی به خانه برگردم، خودت که خبرداری اگر دست خالی به خانه بروم، بچه‌هایم گرسنه می‌مانند».

او باز هم منتظر شد و ناگهان حس کرد که تورش سنگین شده است، آن را از آب کشید، دید که خمره بزرگی در تورش گیر کرده است، خوب به آن نگاه کرد در خمره محکم بسته شده بود و مهر حضرت سلیمان (ع) روی آن دیده می‌شد.

ماهیگیر خوشحال شد، فکر کرد داخل خمره پر از طلا و جواهر است، با خود گفت: «گنج بزرگی پیدا کردم». با چاقو در خمره را باز کرد، ناگهان دود سیاهی از دهانه خمره به هوا رفت و از میان دود، دیو بزرگ و تنومندی ظاهر شد.

دیو با دیدن ماهیگیر، به حرف آمد و گفت: «سلام ای حضرت سلیمان! به من رحم کن و گناهم را ببخش!». ماهیگیر با تعجب گفت: «چه می‌گویی؟ حضرت سلیمان کجا بود؟ مگر نمی‌دانی که سال‌هاست فوت کرده و از میان ما رفته است؟!».

این کتاب از سوی وزارت آ»وزش و پرورش در کتابنامه‌های رشد معرفی شده و همچنین به عنوان کتاب مناسب در کتاب فارسی هفتم ( اول متوسطه) ذکر شده است.

کتاب‌های بنفشه واحد کودک و خردسال انتشارات قدیانی، این کتاب را در تیراژ 2200نسخه، قطع رحلی، 126 صفحه و قیمت 30000 تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

 

کتاب 10 قصه از امام صادق (ع) اثر مجید ملا محمدی در نوبت چاپ دوم در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

از عناوین داستان‌های کتاب «10 قصه از امام صادق (ع)» می‌توان به «همسایه مردم آزار»، «از تو حرکت»، «امام به من لبخند نزد»، «جام شیشه‌ای و معجزه»، «در خرابه‌های شهر»، «مردی در تنور آتش»، «مگسی که از خلیفه نمی‌ترسید»، «به دنبال خانه دوست»، «جدال در محله» و «آخرین سفارش»، اشاره کرد.

کتاب «10 قصه از امام صادق (ع)» توسط «مجید ملامحمدی» برای مخاطبان کودک و نوجوان روایت شده است که مضمون آن هم همانطور که از عنوان آن مشخص است به 10 حادثه از زندگی آن حضرت اشاره دارد، همچنین این کتاب با تصویرهای رنگی آراسته شده است که کار تصویرگری آن توسط «سید حسام‌الدین طباطبایی» صورت گرفته است.

این کتاب با داستان «همسایه مردم آزار»، اینگونه آغاز می‌شود: صدایش خیلی بلند بود و قطع نمی‌شد. پیرزن دوید و پنجره‌ها را بست. پنجره اولی. پنجره وسطی. و آن یکی...

اما پیرمرد صورتش را پایین انداخته بود و حرفی نمی‌زد. چشم‌هایش جایی را نمی‌دید. هر دوتایش کور بود. کور مادرزاد. یعنی از وقتی که به دنیا آمده بود، کور بود. به همین خاطر از دنیای آدم‌ها و شکل خانه‌ها و حیوانات چیزی نمی‌دانست. صدا هنوز هم قطع نشده بود. پیرمرد برای اینکه حال و هوایش از آن صدای ناجور دور باشد، شروع کرد به قرآن خواندن، آن هم از حفظ. او بلد بود همه قرآن مجید را از حفظ بخواند، از هر کجایش که می‌پرسیدند می‌خواند. پیرمرد یک دانشمند بود، یک معلم دانا و یک شیعه واقعی.

پیرمرد و همسرش به خاطر آن صدا، ناراحت و کلافه بودند. اگر همین طور پیش می‌رفت، امشب آنها خواب خوش و راحتی نداشتند. پیرزن آهسته با خودش گفت: «خدایا خودت قضاوت کن. ببین یک همسایه چطور باید همسایه دیگرش را آزار بدهد. آخر ما چه گناهی کرده‌ایم که باید این مردم آزار، دین و ایمان ما را به خطر بیندازد.»

انتشارات «قدیانی» کتاب «10 قصه از امام صادق (ع)» به روایت «مجید ملامحمدی» را در 127 صفحه، نوبت چاپ دوم  و با قیمت 30000 تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

 

مجموعه داستان‌های «30 قصه 30 شب» که پیش از این در قالب مجموعه‌ای 12 جلدی و به شکلی مجزا منتشر شده بود با تصویرگری عطیه سهرابی ویژه فصل پاییز از سوی کتاب‌های بنفشه واحد کودک و نوجوان موسسه نشر قدیانی در نوبت چاپ سوم  منتشر و وارد بازار کتاب شد.

داستان‌های این مجموعه‌ پیش از این در قالب مجموعه داستان‌های مجزایی چون ماهی سیاه جادوگر، تقی کدویی، شغال کوچولو کجایی، جوجه‌ام کجاست ، دم پنبه‌ای، دزد و درخت خدا و... منتشر شده است.

این نویسنده مجموعه داستان‌های خود را در قالب چهار فصل مجزا دسته‌بندی و منتشر کرده است.

ازجمله ویژگی‌های این مجموعه می‌توان به متنوع بودن داستان‌های آن اشاره کرد. دراین قصه‌ها مخاطبان کودک و والدین آنها با مجموعه‌ای متنوع روبرو می‌شوند که دربرگیرنده افسانه‌های کهن، قصه‌های معاصر، قصه‌های ایرانی و غیرایرانی، قصه ضرب المثل‌ها، شعرها و... که با روایت و زبانی نو گردآوری شده‌اند. و این کتاب جزو برگزیده‌های سومین دوره جایزه پروین اعتصامی در سال 1387 و تقدیر شده در سیزدهمین دوره جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1387 می باشد و همچنین مورد تأیید و معرفی شده در کتابنامه ی رشد شماره 1 وزارت آموزش و پرورش می‌باشد.

مجموعه قصه‌های« 30 قصه برای 30 شب» نوشته مژگان شیخی با تصویرگری عطیه سهرابی، ویژه فصل پاییز و گروه سنی پیش دبستانی و سال‌های اول و دوم ابتدایی در نوبت چاپ سوم، 96 صفحه ، تیراژ 1650 نسخه و به قیمت 25000 هزار تومان  از سوی کتاب‌های بنفشه واحد کودک و خردسال انتشارات قدیانی منتشر شده است.

 

رمان «دکتر جکیل و آقای هاید» نوشته‌ رابرت لویی استیونسن و ترجمه‌ فرحناز عطاريان در نوبت چاپ دوم منتشر شد.

این رمان به خوبی کشمکش درونی بین بد و خوب هر انسان را به تصویر می‌کشد. سبک نوشتاری این رمان جالب است و به عنوان مرجعی مهم در مبحث دوگانگی شخصیت از آن یاد می‌­شود.

 رابرت لویی استیونسن، این رمان نه چندان بلند را بر اساس خوابی که شبی دیده بود، در مدت فقط چند روز نوشت، اما به‌دلیل اینکه نتیجه‌ کار برایش راضی‌کننده نبود، دست‌نوشته‌ نسخه‌ اولیه را از بین برد اما خوشبختانه خیلی زود پشیمان شد. سپس دست به کار شد و بار دیگر داستانش را روی کاغذ آورد و به این ترتیب یکی از شناخته‌شده‌ترین و بهترين آثار ادبیات به گنجینه‌ فرهنگی دنیا اضافه ‌شد. این اثر به دلیل درون‌مایه‌ خاصش بارها و بارها در مباحثات فلسفی، روان‌شناختی و ادبی به‌عنوان شاهد مثال، مورد استناد قرار گرفته و چندین فیلم سینمایی بر اساس آن ساخته‌ شده است.

 طرح داستان دکتر جکیل و آقای هاید بر اساس وحشت و هیجان ریخته شده است. هنری جکیل که دکتر جامعه‌شناس است،‌ معجونی کشف می‌کند که شخصیت او را به ادوارد هاید تغییر می‌دهد که انسانی فاقد هرگونه احساس خوب یا بد است. رفتار او شبیه به یک حیوان وحشی است که از انجام هیچ کار بدی ابا ندارد. هاید به تدریج کنترل دکتر جکیل را به‌دست می‌گیرد که نتایج سهمگینی را به بار می‌آورد. این داستان هم مانند تمام داستان‌های استیونسن، دارای عوامل تعلیق و ابهام است و خواننده را تا پایان در بهت نگه می‌دارد.

 نشر قدیانی این کتاب را در نوبت چاپ دوم، تیراژ 770 نسخه و قیمت 10000تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار داد.

 

مجموعه دو جلدی حماسه‌ی گوراوغلی اثر عبدالرحمن اونق به چاپ دوم رسید.

داستان پهلوانی های کوراوغلو در آذربایجان و بسیاری از کشورهای جهان بسیار مشهور است. این داستانها از وقایع زمان شاه عباس و وضع اجتماعی این دوره سرچشمه می گیرد. قرن 17 میلادی، دوران شکفتگی آفرینش هنری عوام مخصوصاً شعر عاشقی در زبان ترکی آذری است. وقایع سیاسی اواسط قرن 16، علاقه و اشتیاق زیاد و زمینه ی آماده یی برای خلق آثار فولکلوریک در زبان آذری ایجاد کرد.

گوراوغلي، شخصيت حماسي دربين تركمن ها و كمابيش همه ي تركان دارد. او مظهر عدالت خواهي و فداكاري براي حراست از حقوق محرومان و ستمديدگان است.درمقابل زراندوزان حيله گر پيوسته درصدد از پاي در آوردن او بوده اند.

این کتاب در نوبت چاپ دوم، تیراژ 550 نسخه و قیمت 26000 تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: