کد خبر: 31437
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 آبان 1396 - 10:32

داخلی

»

اخبار کتاب

داوری آثار ارسالی به سومین دوره جشنوارۀ دهخدا به پایان رسید

منبع : لیزنا
  دبیرخانۀ سومین دورۀ جشنوارۀ نشان دهخدا که توسط انتشارات علمی و فرهنگی برگزار می شود، اعلام کرد داوری آثار ارسالی به پایان رسیده است.
داوری آثار ارسالی به سومین دوره جشنوارۀ دهخدا به پایان رسید

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام دبیرخانۀ سومین دورۀ جشنوارۀ نشان دهخدا، این آثار که درحوزه‌های تاریخ و جغرافیا، باستان‌شناسی، حقوق، مطالعات زبان‌شناسی، ادبیات، علوم اجتماعی و ارتباطات، علوم اقتصادی، مدیریت و حسابداری، علوم تربیتی، روانشناسی، علوم رفتاری، تربیت بدنی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای، فقه، اصول، علوم قران و حدیث، فلسفه و کلام، اخلاق، ادیان، عرفان، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی و کتابداری، مطالعات انقلاب اسلامی، مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی نگاشته شده اند، طی سه مرحله، به وسیلۀ اساتید صاحب نام هر رشته بررسی و داوری شده اند.

 در این دوره از جشنواره، 31هزار و 795 عنوان کتاب احصا شد که همگی با عنوان علوم انسانی و در سال ۱۳۹۵ منتشر شده بود. از این میزان بیشترین عناوین منتشر شده با موضوع ادبیات، علوم اجتماعی، رمان، دین و تاریخ و جغرافیا بود. همچنین حوزه هنر نیز دارای کمترین میزان آثار تالیفی در این زمینه بود. از مجموع این آثار و در ۱۸ بخش در نظر گرفته شده برای این جشنواره، در نهایت ۲۳4 اثر داوری شد.

 از این تعداد اثر حوزه‌های علوم اجتماعی، ارتباطات، علوم قرآنی، اصول و الهیات، اقتصاد و مدیریت، حسابداری، تاریخ، زبان فارسی و فلسفه بیشترین میزان را دارا بودند.

 جشنوارۀ دهخدا به منظور بررسی آثار اعضای هئیت های علمی دانشگاه های سراسر کشور در حوزۀ علوم انسانی توسط انتشارات علمی و فرهنگی و با مشارکت وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم، تحقیقات و فن آوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی برگزار می شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: