داوری آثار ارسالی به سومین دوره جشنوارۀ دهخدا به پایان رسید

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام دبیرخانۀ سومین دورۀ جشنوارۀ نشان دهخدا، این آثار که درحوزه‌های تاریخ و جغرافیا، باستان‌شناسی، حقوق، مطالعات زبان‌شناسی، ادبیات، علوم اجتماعی و ارتباطات، علوم اقتصادی، مدیریت و حسابداری، علوم تربیتی، روانشناسی، علوم رفتاری، تربیت بدنی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای، فقه، اصول، علوم قران و حدیث، فلسفه و کلام، اخلاق، ادیان، عرفان، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی و کتابداری، مطالعات انقلاب اسلامی، مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی نگاشته شده اند، طی سه مرحله، به وسیلۀ اساتید صاحب نام هر رشته بررسی و داوری شده اند.

 در این دوره از جشنواره، 31هزار و 795 عنوان کتاب احصا شد که همگی با عنوان علوم انسانی و در سال ۱۳۹۵ منتشر شده بود. از این میزان بیشترین عناوین منتشر شده با موضوع ادبیات، علوم اجتماعی، رمان، دین و تاریخ و جغرافیا بود. همچنین حوزه هنر نیز دارای کمترین میزان آثار تالیفی در این زمینه بود. از مجموع این آثار و در ۱۸ بخش در نظر گرفته شده برای این جشنواره، در نهایت ۲۳4 اثر داوری شد.

 از این تعداد اثر حوزه‌های علوم اجتماعی، ارتباطات، علوم قرآنی، اصول و الهیات، اقتصاد و مدیریت، حسابداری، تاریخ، زبان فارسی و فلسفه بیشترین میزان را دارا بودند.

 جشنوارۀ دهخدا به منظور بررسی آثار اعضای هئیت های علمی دانشگاه های سراسر کشور در حوزۀ علوم انسانی توسط انتشارات علمی و فرهنگی و با مشارکت وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم، تحقیقات و فن آوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی برگزار می شود.