کتاب «گفتگویی میان هگل و فیلسوفان اسلامی» نقد می شود

به گزارش لیزنا  روابط عمومی خانه كتاب، نشست نقد و بررسی كتاب «گفتگویی میان هگل و فیلسوفان اسلامی؛ صیرورت، دیالكتیك و ایده آلیسم» اثر دكتر سیدحمید طالب‌زاده فردا(چهارشنبه 17 آبان ماه) با حضور حمید طالب زاده، محمد تقی طباطبایی و شمس الملوك مصطفوی در سرای اهل قلم برگزار می شود.

در پیشگفتار كتاب «گفتگویی میان هگل و فیلسوفان اسلامی» اثر تازه دكتر سیدحمید طالب زاده آمده است: این نوشته می‌كوشد تا باب تازه‌ای برای گفت‌وگو میان فیلسوفان اسلامی و هگل فیلسوف شهیر عصر جدید بگشاید. گفت‌وگو میان هگل و فیلسوفان اسلامی چه اهمیت و مزیتی دارد؟

این نوشته درصدد تطبیق میان آراء هگل و فیلسوفان اسلامی نیست. در این نوشته رأی هیچ فیلسوفی بر دیگری تحمیل نمی‌شود. بنای این نوشته تفسیر آراء هگل برحسب آراء فیلسوفان اسلامی نیست. همچنین مقصود از این نوشته نقد آراء فیلسوفان اسلامی در سایه اندیشه هگل نیست. این نوشته‌ای در میان است، می‌كوشد تا به معاصرت بیندیشد و راهی برای تفكر جستجو كند. این راه البته بدون استمداد از اندیشمندان بزرگ میسر نیست.

 

علاقمندان می توانند برای شركت در نشست نقد و بررسی كتاب «گفتگویی میان هگل و فیلسوفان اسلامی»  چهارشنبه (17 آبان) ساعت 16 به سرای اهل قلم واقع در خیابان برادران مظفر جنوبی، كوچه خواجه نصیر شماره دو مراجعه كنند.