کد خبر: 31513
تاریخ انتشار: شنبه, 20 آبان 1396 - 08:49

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری دو نشست در شهر کتاب

منبع : لیزنا
«زبان ایتالیایی در سینما» و «هندرسون شاه باران» عنوان دو نشستی است که توسط موسسه فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.
برگزاری دو نشست در شهر کتاب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه فرهنگی شهر کتاب، سینمای ایتالیا با حضور و ظهور کارگردان ممتازش، در تاریخ سینمای جهان همواره جریان‌ساز و دوران‌ساز بوده است. به گونه‌ای که نمی‌توان تاریخ سینمای جهان را بدون سینمای ایتالیا و زبان ایتالیایی متصور شد. هم‌زمان با برگزاری هفته‌ی زبان ایتالیایی در جهان و  بزرگداشت صد‌وپنجاهمین سال تولد پیراندلو، نمایش‌نامه‌نویس ایتالیایی، نشست ویژه‌ی شهر کتاب با موضوع «زبان ایتالیایی در سینما» روز دوشنبه ۲۲ آبان ساعت ۱۰ صبح در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

در این نشست مائوریتزیو آنتونینی، نادیا معاونی، آنتونیا شرکاء و آرش عباسی درباره‌ جایگاه زبان ایتالیایی در سینما و جایگاه پیراندلو در زبان و ادبیات ایتالیایی به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم مراجعه کنند.

همچنین به‌تازگی کتاب «هندرسون شاه باران» نوشته‌ی سال بلو با ترجمه‌ی مجتبی عبدالله‌نژاد و به همت نشر نو منتشر شده است. این کتاب نوعی رمان سیر و سلوک است. پر از حرف‌های فلسفی و ماجراهای کمیک. داستان مردی است که دنبال معنای زندگی می‌گردد. مردی که همه چیز دارد. ثروت، خانواده، پایگاه اجتماعی و ... ولی از زندگی راضی نیست. در تلاش برای کشف معنای زندگی سر از آفریقا درمی‌آورد و روزهای طولانی را با مردم قبایل دوردست اعماق آفریقا می‌گذراند.

 

 نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی رمان «هندرسون شاه باران» اختصاص دارد که با حضور بلقیس سلیمانی و مجتبی عبدالله‌نژاد در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: