بازدید رایزن فرهنگی کشورمان از مرکز دانشگاهی مطالعات و پژوهش های ایرانی در استراسبورگ

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی، رایزنی فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی ضمن بازدید از این محل در خصوص نحوه همکاری و چگونگی حمایت های رایزنی از این مجموعه  با مسوولان آن به گفتگو پرداخت.

بنا بر این گزارش، از جمله فعالیت های این مرکز، آموزش زبان فارسی به ایرانیان و سایر فارسی زبانان  نسل دوم و نیز علاقه مندان به آموختن زبان وآشنایی با ادبیات فارسی از سایر کشورها است.

همچنین مدت ٣سال است که به همت این مرکز، رشته زبان فارسی و تمدن ایرانی دربخش فرهنگی اتحادیه اروپایی پایه گزاری شده و از آغاز سال تحصیلی 2015 کلاس­ های زبان و ادب فارسی برای کارکنان علاقه مند یادگیری زبان فارسی راه اندازی شده است.

برگزاری و یا همکاری در برگزاری همایش هایی در زمینه فرهنگ و تمدن ایرانی در دانشگاه استراسبورگ و یا برخی از دانشگاه های ایران وهمچنین فعالیت های هنری نیز از جمله دیگر فعالیت های این مرکز به شمار می ­آید.

 

بنا بر اعلام این خبر، این مرکز که توسط محمد حسین بیک باغبان و  ٩نفر دیگر از استادان و ایران شناسان پایه گذاری شده  و  به موجب قوانین سال1901 انجمن ها در تاریخ 29ژوئن 2006میلادی،  به ثبت رسیده است.