کد خبر: 31777
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 آبان 1396 - 11:31

داخلی

»

اخبار کتاب

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پاسخ دهد

8 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار کتابخانه های شهرداری کجا هزینه شد؟

منبع : لیزنا
در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی این شورا به شهردار تهران در خصوص کتابخانه های شهرداری تذکر داد.
8 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار کتابخانه های شهرداری کجا هزینه شد؟

به گزارش لیزنا، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیسیون فرهنگی این شورای گزارش از نشست مدیران کتابخانه های شهرداری در محل شورای اسلامی در روز گذشته ارائه داد.

حق شناس گفت: در روز گذشته به مناسبت هفته کتاب جلسه ای با مدیران کتابخانه های شهرداری در سطح شهر تهران و در محل شورا برگزار و دغدغه های مدیران کتابخانه های شهر تهران مطرح شد.

او با اشاره بر مشکلات مطرح شده در این جلسه افزود: در این راستا می توان به مشکلات مالی گسترده، نیاز مبرم به تجهیز و رسیدگی به کتابخانه ها، عدم به روز رسانی منابع و نسخ، فقدان شرایط مناسب برا ی تبدیل شدن کتابخانه ها به پاتوق های فرهنگی شهر و همچنین وقفه عمیق در راه اندازی کتابخانه های دیجیتالی اشاره کرد.

وی وجود 108  کتابخانه در سطح شهر تهران با یک ملیون و 950 هزار عضو را نشانگر ظرفیت بالقوه عظیم فرهنگی پایتخت دانست و افزود: با کمال تاسف باید اذعان کنیم در سال های اخیر به دلیل مدیریت نامطلوب در حوزه فرهنگی امروز به نقطه ای رسیدیم که فقط 10 درصد از اعضای کتابخانه های شهر فعال هستند.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بررسی بودجه مصوب شهرداری تهران نشان می دهد 8 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار برای نگهداری کتابخانه ها و قرائت خانه ها در سطح تهران در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار گرفته است که متاسفانه گزارشی از میزان تخصیص و نحوه عملکرد آن نه در سال 96 و نه در سال های قبل موجود نیست. علی رغم پیگیری ها و مکاتبات کمسیون فرهنگی شورا و درخواست ارائه گزارش عملکرد شهرداری در حوزه فرهنگی و اجتماعی، تاکنون گزارشی غیر از پیشرفت عمرانی معاونت فرهنگی و اجتماعی به این کمسیون ارائه نشده است.

حق شناس ادامه داد: شایسته است شهردار محترم نسبت به ارائه گزارش واحدهای فرهنگی اجتماعی زیر مجموعه شهرداری تهران دستور لازم را صادر نمایند.

او در پایان تصریح کرد: بر اساس گزارش مسئولان کتابخانه ها در جلسه دیروز، 6 سال است به كتابخانه های زير مجموعه شهرداری اعتباری برای خريد كتاب اختصاص نيافته است. این عملا خبری به شدت تاسف آور و نگران کننده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: