کد خبر: 32080
تاریخ انتشار: یکشنبه, 19 آذر 1396 - 16:36

داخلی

»

اخبار کتاب

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌کند

نقد مجموعه کتاب‌های «فرهنگ و محیط زیست»

منبع : لیزنا
کتاب‌های «اصول اخلاق آب»، «اخلاق محیط زیست» و «آب، بوم‌سازگان، و جامعه» که ذیل مجموعه «فرهنگ و محیط زیست»منتشر شده است، روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ۹۶ ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نقد و بررسی می‌شود.
نقد مجموعه کتاب‌های «فرهنگ و محیط زیست»

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، در این جلسه محمد فاضلی، مشاور عالی برنامه‌ریزی وزارت نیرو،  حسین محمودی، عضو هیأت علمی پژوهشکده محیطی دانشگاه شهید بهشتی و حنانه کنگرانی، عضو هیأت علمی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست، به همراه مینا داورانی و ویدا نوشین‌فر، مترجمان این کتاب‌ها، سخنرانی خواهند کرد.

شناخت و تحلیل چالش‌های اجتماعی- محیط زیستی و نیز ایجاد گفتمانی مدنی و منطقی برای پاسخگویی به این چالش‌ها هدف انتشار این کتاب‌ها بوده است. در این مجموعه به موضوع «اخلاق محیط زیست» به طور خاص و مفاهیمی چون اخلاق وظيفه‌شناسی، فلسفۀ سودگرايی، پايداری، مسئوليت در قبال آيندگان، انسان‌مداری، انسان‌محوری، زيست‌محوری، ارزش ابزاری، اخلاق زمين، اکوفمينيسم، بوم‌شناسی ژرف، عدالت محیط زیستی و بوم‌شناسی اجتماعی پرداخته شده است.

در جلسه نقد و بررسی این آثار به چگونگی استفاده از یافته‌های این کتاب‌ها در حوزه سیاست‌گذاری فرهنگی پرداخته خواهد شد.

کتاب‌های «اصول اخلاق آب: خواندنی های اساسی برای پژوهشگران و کارشناسان» نوشته پروفسور پیتر جی. براون، استاد دانشگاه مک‌گیل، «اخلاق محیط زیست: درآمدی بر فلسفه محیط زیست» نوشته پروفسور جوزف آر دژاردن، استاد فلسفه دانشگاه نوتردام، و «آب، بوم‌سازگان، و جامعه: تلاقی رشته‌ها» نوشته باندیوپادهیای، متخصص سیاست‌گذاری زيست محيطی، توسط دکتر مهدی کلاهی، مینا داورانی و ویدا نوشین‌فر در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه و از سوی انتشارات پژوهشگاه منتشر شده است.

ورود به این جلسه نقد و بررسی برای عموم آزاد است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: