پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌کند
نقد مجموعه کتاب‌های «فرهنگ و محیط زیست»

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، در این جلسه محمد فاضلی، مشاور عالی برنامه‌ریزی وزارت نیرو،  حسین محمودی، عضو هیأت علمی پژوهشکده محیطی دانشگاه شهید بهشتی و حنانه کنگرانی، عضو هیأت علمی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست، به همراه مینا داورانی و ویدا نوشین‌فر، مترجمان این کتاب‌ها، سخنرانی خواهند کرد.

شناخت و تحلیل چالش‌های اجتماعی- محیط زیستی و نیز ایجاد گفتمانی مدنی و منطقی برای پاسخگویی به این چالش‌ها هدف انتشار این کتاب‌ها بوده است. در این مجموعه به موضوع «اخلاق محیط زیست» به طور خاص و مفاهیمی چون اخلاق وظيفه‌شناسی، فلسفۀ سودگرايی، پايداری، مسئوليت در قبال آيندگان، انسان‌مداری، انسان‌محوری، زيست‌محوری، ارزش ابزاری، اخلاق زمين، اکوفمينيسم، بوم‌شناسی ژرف، عدالت محیط زیستی و بوم‌شناسی اجتماعی پرداخته شده است.

در جلسه نقد و بررسی این آثار به چگونگی استفاده از یافته‌های این کتاب‌ها در حوزه سیاست‌گذاری فرهنگی پرداخته خواهد شد.

کتاب‌های «اصول اخلاق آب: خواندنی های اساسی برای پژوهشگران و کارشناسان» نوشته پروفسور پیتر جی. براون، استاد دانشگاه مک‌گیل، «اخلاق محیط زیست: درآمدی بر فلسفه محیط زیست» نوشته پروفسور جوزف آر دژاردن، استاد فلسفه دانشگاه نوتردام، و «آب، بوم‌سازگان، و جامعه: تلاقی رشته‌ها» نوشته باندیوپادهیای، متخصص سیاست‌گذاری زيست محيطی، توسط دکتر مهدی کلاهی، مینا داورانی و ویدا نوشین‌فر در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه و از سوی انتشارات پژوهشگاه منتشر شده است.

ورود به این جلسه نقد و بررسی برای عموم آزاد است.