کد خبر: 32159
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 آذر 1396 - 08:56

داخلی

»

اخبار کتاب

 گاهشماری در ایران برای نوجوانان کتاب شد

منبع : لیزنا
نوجوانان با مطالعه‌ کتاب «خورشید کالسکه‌سوار» با سرگذشت گاهشماری در ایران آشنا می‌شوند.
 گاهشماری در ایران برای نوجوانان کتاب شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جدیدترین اثر حسین بکایی به موضوع‌هایی همچون نور و سایه، قنات، استرلاب، شکل ماه و... و نقش آنان در تخمین زمان پرداخته است.

 بکایی روایت خود را از پیش از اسلام آغاز می‌کند و با مستنداتی به معرفی شیوه‌های گاهشماری می‌پردازد. «گاهشماری دریانوردی و ماهی‌گیری»، «دقیق‌ترین تقویم جهان»، «راه مکه»، «گاهشماری مرگ» و... دیگر موضوع‌هایی است که در این کتاب آمده‌ است.

در بخشی از کتاب «خورشید کالسکه‌سوار» می‌خوانیم: به تعداد هر انسان یک گاهشمار وجود دارد، چون با دنیا آمدن هر انسان یک گاهشماری جدیدی آغاز می‌شود. از زمان‌های قدیم لحظه‌ی به دنیا آمدن هر انسان که از لحظه‌های شگفت‌انگیز این جهان و یکی از مهم‌ترین لحظه‌های زندگی هر شخص به شمار می‌آید تا سالیان سال انسان‌ها باور داشتند که به همراه هر نوزاد انسان، موجودات پلید و شیطانی نیز به دنیا می‌آیند.

این کتاب در قالب مجموعه‌ی «نیاکان ما» منتشر شده و تصویرگری آن را مسعود قره‌باغی بر عهده داشته است.

 

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با شمارگان 2000 نسخه و قیمت 14هزار تومان از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور تهیه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: