کد خبر: 32229
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 آذر 1396 - 09:57

داخلی

»

اخبار کتاب

 رونمایی، نقد و بررسی کتاب پس از سکوت تا کوچ

منبع : لیزنا
نشست رونمایی، نقد و بررسی کتاب پس از سکوت تا کوچ در غرفه های جنبی دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان بوشهر برگزار گردید.
 رونمایی، نقد و بررسی کتاب پس از سکوت تا کوچ

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، این کتاب مجموعه شعرهای محمدرضا نعمتی زاده از سال ١٣١٣ تا ١٣٦٧ می باشد.

عبدالله رئیسی، رئیس انجمن شعر و ادب استان، شرح کلی از کتاب را ارائه کرد و نقد و بررسی توسط شرکت کنندگان در این برنامه انجام شد.

آزاده باصولی، پیمان ری شهری زاده، محمد ابراهیمی، علی مرادی زاده، هانا دهقانی، کتایون حسن ابراهیمی، ابولقاسم ایرانی و چند شاعر از استان بوشهر به شعر خوانی پرداختند.

محبوبه نعمتی زاده فرزند آخر زنده یاد نعمتی زاده به بیان توضیحاتی درباره خصوصیات فردی و آثار مرحوم بیان نمود.

 

محمد رضا نعمتی زاده، دهم اسفند سال ۱۳۱۳ در شهر بوشهر به دنیا آمد و در نوزدهم اسفندماه ۱۳۶۷ در شهر بوشهر نیز چشم از جهان فروبست. از دوران کودکی به شعر و شاعری علاقه مند شد. وی تحصیلات متوسطه را در دبیرستان سعادت بوشهر گذرانید و به دانشسرای مقدماتی رفت و معلم شد. در بخش های چاه کوتاه، جم وریز و بندر دیلم به تدریس پرداخت و در سال ۱۳۳۴ نخستین مجموعه شعر خود را به نام پس از سکوت منتشر ساخت. در سال ۱۳۳۹ در رشته زبان و ادبیات انگلیسی از دانشسرای عالی تهران لیسانس گرفت. نعمتی زاده در گونه های مختلف شعر مهارت داشت. دو بیتی، غزل، رباعی، چهار پاره و منظومه های بلند در عروض نیمایی و عروض کلاسیک می سرود. از کتابهای او می توان به فصل خاکستر که به همت همسرش بعد از فوت او منتشر شده اشاره کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: