فراخوان ارسال آثار/محصولات برای انتشار درفهرست 2019
آثار/محصولات برای کودکان با نیازهای ویژه دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوانIBBY

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام کانال اطلاع رسانی شورای کتاب کودک، دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY به منظور ایجاد فرصت برای کودکان با نیازهای ویژه برای لذت بردن از کتاب ها، تشویق ناشران، توسعه محصولات و اطلاع رسانی آثار/محصولات برای کودکان با نیازهای ویژه مناسب ،عناوین شایسته را هر ۲ سال در فهرستی  منتشر و برای تمامی شعب خود ارسال می نماید.

 انتخاب آثار /محصولات ها در سه گروه زیر انجام می شود:

1- آثار/محصولات که با فرمت های خاص تولید می شوند. این فرمت ها همانند بریل،زبان اشاره، ،کتابهای حسی و لمسی،کتابهای آسان خوان،به خصوص برای کودکان و نوجوانانی که دارای ناتوانی های زبانی یا ذهنی بوده یا در حال آموزش گیری هستند .

2-کتابهای تصویری از انتشارات/محصولات معمولی ، که برای افراد جوان با نیازهای ویژه انتخاب شده،که با استفاده از طراحی ،موضوعی،تصویرگری و متن ها پاسخگو به نیازهای این گروه باشد.

3-کتاب های تصویری و رمان هایی از کتابهایی که برای کودکان  تولید شده و دارای شخصیت کودک و نوجوان  با نیازهای ویژ ه است .

توجه داشته باشید که آثار/محصولات باید از سال 1392 (2012 میلادی) به بعد منتشر شده باشند.

در صورت پذیرش اثر(محصول) برای معرفی در فهرست مورد نظر،2 نسخه از اثر/محصول برای دفتر IBBY  ارسا ل خواهد شد.

زمان تحویل: تا پایان دی ماه 1396

نحوه تحویل: ارسال یک نسخه از آثار/محصولات به شورای کتاب کودک( سرکار خانم بابالویی) که برای داوری مورد استفاده قرار خواهد گرفت و عودت داده نخواهد شد.

آدرس شورای کتاب کودک:   تهران- خیابان انقلاب - خیابان ابوریحان بیرونی-خیابان وحید نظری- شماره 31 – طبقه 2  

 

شایان ذکر است فهرست های قبلی در کتابخانه تحقیقاتی شورای کتاب کودک موجود می باشد. در صورت هر گونه پرسش می توانید با رایانه نامه DOWLAT55@YAHOO.COM مکاتبه فرمایید.