کد خبر: 32330
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 دی 1396 - 15:13

داخلی

»

اخبار کتاب

نامزدهای بخش رمان و داستان بلند دهمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد معرفی شدند

منبع : لیزنا
 دبیرخانه جایزه جلال آل احمد، مستقر در بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، نامزدهای بخش رمان و داستان بلند دهمین جایزه جلال آل احمد(به ترتیب حروف الفبای نام کتاب) را اعلام کرد.
نامزدهای بخش رمان و داستان بلند دهمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد معرفی شدند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به شرح زیر اعلام کرد:

 الفبای مردگان، اثر هادی خورشاهیان، نشر نیلوفر

این خیابان سرعت‌گیر ندارد، اثر مریم جهانی، نشر مرکز

بی کتابی، اثر محمدرضا شرفی‌خبوشان، انتشارات شهرستان ادب

تپه خرگوش، علی‌اکبر حیدری، نشر روزنه

وقت معلوم، مهدی کفاش، انتشارات شهرستان ادب

داوری بخش رمان و داستان بلند این دوره از جایزه‌ی جلال را «ابراهیم زاهدی‌مطلق»، «علی چنگیزی» و «محمدرضا بایرامی» برعهده داشته‌اند.

محمدرضا بایرامی برنده بخش رمان دهمین دوره‌ی جایزه‌ی جلال آل‌احمد برای رمانِ« لم‌ یزرع» است. او همچنین با  کتاب «کوه مرا صدا زد» از قصه‌های سبلان توانست جایزه خرس طلایی و جایزه کبرای آبی سوییس و نیز جایزه‌ی کتاب سال سوییس را از آن خود کند. بایرامی در حال حاضر رئیس خانه داستان ایران است.

ابراهیم زاهدی‌مطلق روزنامه‌نگار و منتقد ادبی و  نویسنده‌ی کتاب‌های «نسل باروت»، «رضای زهرا»، «یک جعبه پر از دروغ»، «سقوط در سکوت»، « تسبیح و بلدوز» و«ترکش حرف شنو» است.

علی چنگیزی نویسنده و منتقد ادبی برنده سیزدهمین دوره‌ی جایزه‌ی گلشیری برای مجموعه داستان «کاج‌های مورب» شده‌است. او برگزیدگی جایزه ادبی هفت اقلیم را نیز در کارنامه‌ی خود دارد. کتاب «بزهایی از بلور» چنگیزی در دوره‌ی هشتم جایزه‌ی ادبی جلال  نامزد بخش رمان شده‌بود.

 

پیش از این  اسامی داوران و نامزدهای بخش مستندنگاری و نقد ادبی دهمین دوره از سوی دبیرخانه جایزه‌ی جلال آل‌احمد اعلام شده‌است. برگزیدگان نهایی ، همزمان با مراسم اختتامیه دهمین دوره جایزه در روز ۱۶ دی ماه در تالار وحدت معرفی خواهندشد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: