کد خبر: 32507
تاریخ انتشار: شنبه, 16 دی 1396 - 10:11

داخلی

»

اخبار کتاب

 چهارمین گردهمایی موسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان

منبع : لیزنا
چهارمین گردهمایی موسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان توسط بنیاد سعدی، 17 دی ماه و با حضور نمایندگانی از 36 موسسه آموزش زبان فارسی داخلی و همچنین چند موسسه خارج از کشور برگزار می شود.
 چهارمین گردهمایی موسسه‌های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی، دکتر رضامراد  صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی با بیان خبر بالا گفت: گردهمایی امسال با شعار « هم افزایی، انسجام، مشارکت و تمرکز در آموزش زبان فارسی در جهان»، یکشنبه 17 دی ماه به مدت یک روز در محل سالن اجتماعات این بنیاد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این گردهمایی، تعامل بیشتر بین دستگاه‌ها در راستای اتحاد، انسجام و یک سو کردن فعالیت های آموزش زبان فارسی در خارج ازکشور است، تصریح کرد: اولین گردهمایی در آذرماه 1393 برگزار شد و به طور تقریبی و براساس تجربه و تحقیقاتی که صورت گرفت، مشخص شد که بیش از 70 درصد این موسسات، قبل از این گردهمایی، ضمن آنکه برخی یکدیگر را نمی شناختند، از فعالیت های یکدیگر نیز اطلاع نداشته اند.

وی افزود: خوشبختانه توانسته ایم به صورت متوالی این گردهمایی را هر سال داشته باشیم و از برکات این گردهمایی ها آن شده که موسسه های فعال از ظرفیت های یکدیگر آگاه شده و کارهای مشترکی را آغاز کرده اند.

وی ضمن یادآوری برگزاری سومین گردهمایی با همکاری بنیاد ایرانشناسی و قدردانی از زحمات آنها، در خصوص چهارمین گردهمایی نیز اظهار کرد: از ویژگی‌های جالب توجه برنامه امسال، برگزاری دو نشست تخصصی با موضوعات «راهکارهای جذب مخاطبان خارجی و پیشگیری از تعطیلی کرسی‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی در جهان» و « برنامه‌ریزی آموزش زبان و ادبیات فارسی و ایران‌شناسی در جهان» است که در نشست دوم، تولید محتوا، آموزش مجازی و استانداردسازی آزمون‌ها به طور تخصصی توسط 36 موسسه فعال در امر آموزش زبان فارسی بررسی خواهند شد.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی همچنین با اشاره به میهمانان خارجی این گردهمایی گفت: امسال از روسای مرکزها و موسسه‌های خارجی فعال در زبان فارسی دعوت شده‌اند که از جمله آن رئیس مرکز زبان فارسی رایزنی فرهنگی ایران در روسیه است.

وی از دیگر ویژگی های گردهمایی سالجاری را رونمایی از تازه های نشرموسسه های فعال در آموزش زبان فارسی عنوان کرد و گفت: از همه موسسه های حاضر در گردهمایی خواسته شده تا تازه های نشر خود در یکسال اخیر را در این گردهمایی معرفی کرده تا دیگر موسسات از انتشار آخرین اخبار در حوزه آموزش و پژوهش در زبان فارسی مطلع شوند که از جمله آن کتاب « دنیای ایرانی» است

 

وی همچنین از راه اندازی وبگاه اختصاصی معرفی موسسه های فعال در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در این روز خبر داد و گفت: در دوره های قبل اقدام به چاپ کتابی برای معرفی مراکز شناخته شده در این حوزه داشته‌ایم، اما با راه اندازی وبگاه جدید، به صورت جامع، موسسات ضمن معرفی خود می توانند از دیگر موسسات فعال نیز مطلع شوند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: