کد خبر: 32530
تاریخ انتشار: دوشنبه, 18 دی 1396 - 15:49

داخلی

»

اخبار کتاب

جست جو در فصل پنجم در بازار کتاب

منبع : لیزنا
 مجموعه شعر «جست جو در فصل پنجم» نخستین اثر بهنام صادقی منتشر شد.
جست جو در فصل پنجم در بازار کتاب

به گزارش لیزنا، بهنام صادقی دانش آموخته رشته ادبیات نمایشی است و در دوره دانشگاه با اساتید مثل شمس لنگرودی در زمینه ادبیات کهن و معاصر کار کرده است .

در معرفی این کتاب آمده است: این اثر در پنجاه و شش صفحه در شمارگان 500 به چاپ رسیده است  و در قالب شعر سپید سروده شده است.  مجموعه جست جو در فصل پنجم البته در بخشی  به نام ترانه هایی به بهانه رسیدن به فصل پنجم، شعر های قدیمی تری از شاعر را کار کرده است؛ شعر هایی که سعی دارد در قالب و سبک و سیاق ترانه با مخاطب همراه شود .

جست و جو در  فصل پنجم مجموعه ایی از شعر هایی است که  از لابه لای زندگی روزمره زندگی متولد می شوند. شعر هایی که شاعر  بی هیچ ادعایی  می خواهد به برش هایی از زندگی که در طغیان و سلطه ثانیه ها بر ذهن  مخاطب مدرن امروز می کوبد یاد آوری کند که شاید زندگی ساده تر از آن است که ما می اندیشیم .

 

 بیدار شو گربه خفته در من

موش ها در حال خوردن شناسنامه اند

این بار قهر مانی می خواهیم

برای ملی کردن صنعت عشق !

 

جستجو در فصل پنجم توسط انتشارات نظری به چاپ رسیده  است. مجموعه شعری که در ان حدود پنجاه و  سه شعر قرار دارد .

شعر هایی که بعضی های شان در یک صفحه و بعضی دیگر در چند صفحه به پایان می رسد و شعر هایی که سعی دارند تنها تلنگری به مخاطب بزنند و وقت مخاطب پر مشغله امروز را نگیرند .

جلد کتاب تصویری از نقاشی موریس اشر را کار کرده که در آن  از هر طرف که به جلد نگاه می کنید با آدمک هایی روبروی می شوید که هر کدام نمادی هستند  که در دایره ایی محتوم به طرفی می رود و گویی در یک تسلسل بیهوده حرکت  می کنند  و به  یک نقطه می رسند .  شعر های کتاب هم همین  روند مفهوم این جلد را ادامه داده است و می خواهد با علم  بر این بیهودگی، معنویت و زیبایی ذاتی زندگی  را  در روزگار وفور فضای مجازی، هنر های مدرن و سینما، ترس و یاسی که انسان در دوره مدرن در بعضی مواقع بی پشتوانه و بی هویت  دارد با زبان شعر به تصویر بکشد .

 

طعم گیلاس را چشیدم

معمای الی را یافتم

شک فلسفی هامون را زندگی کردم

بر کاغذ بی خط نقاشی کشیدم

شب های روشن را به سحر رساندم

اما تو

آنسوی آب ها

در کازابلانکا

از جدایی نادر از سیمین گفتی

 

فصلی که نه بهار است

نه تابستان است

نه پاییز است

و نه زمستان

 او فصل پنجم است

 

پنجم

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: