کد خبر: 32536
تاریخ انتشار: دوشنبه, 18 دی 1396 - 16:30

داخلی

»

اخبار کتاب

ثبت 3500 فراخوان‌ پژوهشی با کاربرد سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت)

منبع : لیزنا
 بیش از سه هزار و 500 فراخوان پژوهشی در موضوعات مختلف در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) توسط سازمان‌های کشور به ثبت رسیده است.
ثبت 3500 فراخوان‌ پژوهشی با کاربرد سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت)

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام، روابط عمومي پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران» از ابتدای راه‌اندازی سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) در بهار سال جاری، 146 سازمان و بیش از 2 هزار و 340 پژوهشگر در این سامانه نام‌نویسی کرده‌اند  و بیش از سه هزار و 500 فراخوان پژوهشی در موضوعات مختلف توسط سازمان‌های کشور در این سامانه به ثبت رسیده است.

 گفتنی است، استقبال از این سامانه به گونه‌ای بوده است که در کمتر از یک هفته فراخوان‌های پژوهشی ثبت شده توسط سازمان‌ها در (ساعت) به 70 مورد رسیده و این فراخوان ها در حوزه‌های آب، برق، سدسازی، نیروگاه، آلاینده های محیطی، کشاورزی، مصرف انرژی بوده است.

در مجموع بیش از 3500 فراخوان پژوهشی در موضوعات مختلف در سامانه وجود دارد که سازمان های کشور با بارگذاری آن ها و تعیین شرایط و حمایت های مربوط به هر کدام در حال جذب پژوهشگران مورد نظر خود هستند.

سامانه ساعت، علاوه بر پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، طرحهای پژوهشی کشور را نیز در بر می‌گیرد و سعی دارد در گام نخست، پیوند میان طرحهای پژوهشی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال می‌کند. این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت‌ها) و عرضة پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود. سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند که محور و موضوع پژوهش، تأمین منابع مالی، خدمات مشاوره، تأمین تجهیزات و سخت‌افزار، تأمین اطلاعات و مانند آنها را در بر دارد. از سوی دیگر، پژوهشگران می‌توانند توانمندی‌ها و گرایش‌های پژوهشی خود را به همراه حمایت‌هایی که برای پی‌گیری آنها نیاز دارند، به آگاهی سازمان‌ها برسانند.

 

گفتنی است، «ساعت» نیازها و حمایت‌های سازمان‌ها را از پژوهش به آگاهی همگان می‌رساند و از سوی دیگر، با معرفی پژوهشگران به سازمان‌ها، همکاری‌های بلندمدت را میان آن ساده می‌سازد. در این سامانه، سازمان‌ها می‌توانند به جست‌وجوی پژوهشگران بپردازند و با پیشینه و کارنامة علمی و همچنین پیشنهادیه‌های ایشان آشنا شوند. پژوهشگران نیز می‌توانند با جست‌وجوی فراخوان‌های سازمان‌ها به نیازهای پژوهشی و حمایت‌های آنان پی برند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: