کد خبر: 32703
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 دی 1396 - 20:16

داخلی

»

اخبار کتاب

معرفی کتاب «عروسک کافکا» نوشته گرت اشنایدر 

وقتی که کافکا به دنبال عروسک دختربچه‌ای می‌رود!

منبع : لیزنا
کتاب «عروسک کافکا» نوشته گرت اشنایدر با ترجمه محمد همتی توسط نشرنو به چاپ دوم رسید. 
وقتی که کافکا به دنبال عروسک دختربچه‌ای می‌رود!

لیزنا: عروسک برای بچه‌ها بازیچه بی‌جانی نیست. عروسک در خیال بچه‌ها جان می‌گیرد و با آن‌ها زندگی می‌کند. اما یک عروسک چگونه جهان را می‌بیند؟ 

فرانتس کافکا روزی در پارکی دختربچه‌ گریانی را می‌بیند که عروسکش را گم کرده است. او تصمیم می‌گیرد به دخترک کمک کند. نویسنده مسخ، حکم، امریکا و بسیاری دیگر از آثار مطرح قرن بیستم، قلم به دست می‌گیرد و از چشم یک عروسک به جهان می‌نگرد، عروسکی که به سفری دور و دراز رفته است. 

گرت اشنایدر، نویسنده آلمانی، در این رمان پرطرفدار و تحسین شده، هم ما را با زندگی و زمانه و آثار کافکا آشنا و هم با پایانی حیرت‌انگیز غافلگیرمان می‌کند. 

نشر نو پیش از این کتاب «شکوه زندگی» نوشته میشائیل کومپفملر، نویسنده سرشناس آلمانی را به چاپ رساند. این رمان نیز به قلم محمد همتی ترجمه شده است و روایتی عاشقانه از زندگی کافکا را ارائه می‌ دهد. 

«عروسک کافکا» داستان آخرین ماه‌های زندگی کافکا را روایت می‌کند.او به دلیل ابتدا به بیماری سل جان خود را در 41 سالگی از دست داد. در این کتاب با زندگی شخصی کافکا و روابطش با اطرافیانش بیشنر آشنا می‌شویم. کافکا نویسنده‌ای منزوی بود و تا زمانی که زنده بود نوشته‌هایش خواننده آن چنانی نداشت و تنها پس از مرگ او نوشته‌هایش توسط دوستش به چاپ رسیدند و او را به شهرت رساندند. کافکا کارمند معمولی اداره بیمه بود که شب‌ها به نوشتن می‌پرداخت. 

نویسنده در این کتاب به وقایع روز آلمان و برلین نیز می‌پردازد. در آن زمان  آلمان پس از جنگ جهانی اول درگیر فقر، قحطی و رکود شدید اقتصادی بود. زندگی در آلمان آن دوران بسیار دشوار بود و سال‌های آخر زندگی کافکا با سختی‌های فراوان گذشت. 

نشر نو «عروسک کافکا» را با قیمت 19 هزار تومان و با تیراژ 550 نسخه برای نوبت دوم به چاپ رسانده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: