کد خبر: 32777
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 بهمن 1396 - 11:30

داخلی

»

اخبار کتاب

پیام تسلیت جوادی و جلیسه برای درگذشت محسن سلیمانی

منبع : لیزنا
 معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر عامل خانه کتاب درگذشت محسن سلیمانی؛ نویسنده و مترجم را تسلیت گفتند.
پیام تسلیت جوادی و جلیسه برای درگذشت محسن سلیمانی

به گزارش لیزنا  متن پیام معاون امورفرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:

«خبر تلخ درگذشت ناگهانی مرحوم محسن سلیمانی؛ نویسنده و مترجم پرتلاش کشورمان موجب دریغ و افسوس شد. سال‌ها حضور آن مرحوم در حوزه ادبیات داستانی و نقد ادبی با توفیقات و ثمراتی همراه بود که آموزش نسل‌های تازه و علاقه‌مندان به ادبیات و معرفی آثار متعدد از ادبیات داستانی جهان به ایرانیان از آن جمله است. آثار متعدد ایشان در حوزه آموزش ادبیات همواره از جمله منابع و کتاب‌های مرجع این حوزه بوده است. همچنین تلاش‌های مرحوم محسن سلیمانی در موضوع دیپلماسی فرهنگی در سال‌های اخیر مسیری برای معرفی ادبیات کشورمان باز کرد.

اینجانب ضمن عرض تسلیتِ این ضایعه به خانواده محترم سلیمانی، بازماندگان و اصحاب فرهنگ به ویژه اهالی ادبیات، از خداوند متعال برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم.»

 

در متن پيام تسليت مجيد غلامي جليسه نیز آمده است:

«خبر درگذشت محسن سليماني نويسنده و مترجم گرانقدر و فعال مطبوعاتي ضايعه اي دردناك براي جامعه  فرهنگي  و ادبي  است كه موجب تأثر و تأسف گرديد.

مرحوم محسن سليماني سال ها در زمينه نويسندگي و مترجمي با چيره دستي آثار ارزشمند و جذابي را  براي فرهنگ دوستان به رشته تحرير در آورد و در عرصه ديپلماسي فرهنگي و معرفي فرهنگ غني ايران و اسلام فعاليت‌هاي شايسته‌اي داشت.

گرچه ايشان از ميان ما رفتند، اما آثار  پرمايه ايشان هميشه در ذهن ما هست و تا ابد در ميان ما به يادگار خواهد ماند

اينجانب درگذشت نويسنده متعهد مرحوم محسن سليماني كه آثار ارزشمندش همواره به يادماندني خواهد بود را به خانواده آن مرحوم  و جامعه فرهنگي كشور تسليت گفته و براي آن عزيز از دست رفته آرزوي مغفرت و علو درجات و براي خانواده محترم ايشان صبر و شكيبايي مسئلت دارم.»

محسن سلیمانی نویسنده، مترجم و منتقد ادبی روز دوشنبه، دوم بهمن ماه در بلگراد پایتخت صربستان دچار حمله قلبی شد و درگذشت.

سلیمانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان و کارشناس ارشد امور فرهنگ بین الملل بود. همچنین چندین سال نمایندگی فرهنگی کشورمان در انگلستان و آمریکا را بر عهده داشت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: