کد خبر: 32938
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 11 بهمن 1396 - 10:15

داخلی

»

اخبار کتاب

اپل به زودی نسخه جدیدی از کتاب‌خوان را ارائه می‌کند

منبع : لیزنا
شرکت اپل در حال آماده سازی برنامه جدید و نسخه به روز شده ای از کتاب‌خوان خود برای iPhone و iPad و در رقابت با آمازون است.
اپل به زودی نسخه جدیدی از کتاب‌خوان را ارائه می‌کند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام سایت خبری اخبار ادبیات روسیه، به گفته بلومبرگ شرکت اپل در حال کار بر روی یک برنامه جدید جهت مطالعه کتاب های دیجیتال در گوشی های آیفون و آی‌پد است.  

بعد از آنکه مدیران اپل مجبور شدند از تلاش های این شرکت در مقابله با غول تجاری الکترونیک آمازون عقب نشینی کنند، اکنون اپل برای مبارزه با شرکت آموزن جهت تسخیر دوباره بازارهای کتاب های الکترونیکی آماده است.

در حال حاضر اپل در حال کار بر روی نسخه به روز شده ای از کتاب‌خوان خود برای iPhone و iPad است و حتی مدیری از شرکت آمازون را استخدام کرده. برنامه جدید که در ماه های آینده عرضه خواهد شد، شامل یک رابطه کاربری ساده تر میان کتاب های در حال خوانده شدن و کتابفروشی های آنلاین می شود و به نظر می رسد شبیه فروشگاه  App جدید (App Store) باشد که سال گذشته عرضه شده است و مردم هم با روش کار با آن آشنا هستند. فروشگاه کتاب iBookstore نامیده نمی شود بلکه نام آن а Apple Books Store  خواهد بود. بر اساس اطلاعات رسیده، برنامه به روز شده آزمایشی شامل بخش «اکنون خواندن» و یک برگه ویژه برای کتاب های صوتی است.

روز چهارشنبه، 24 ژانویه، اپل یک نسخه قبلی از به روز رسانی خود را برای گوشی های ОС – iOS 11.3 منتشر کرد تا نشان دهد که برنامه ای جدید برای کتاب الکترونیکی در راه است. در به روز رسانی جدید، این برنامه به جای iBooks به شکل Books نامیده شده. این برنامه، دیگر برنامه ها و خدمات اپل مانند iTunes و iTunes Podcasts را دنبال خواهد کرد که به برنامه های Apple Music و Apple Podcasts تبدیل شده اند.

این بزرگترین به روز رسانی برای ارائه کتاب الکترونیکی اپل در چند سال اخیر خواهد بود و رقابت جدیدی را در بازاری که تحت سلطه آمازون است، فراهم می کند. فروش کتاب های دیجیتال زمانی بخشی کلیدی از خدمات کسب و کار اپل بود و این شرکت رقیب خوبی برای شرکت غول پیکر آمازون محسوب می شد. اما در سال 2012 وزارت دادگستری آمریكا از شرکت اپل با این ادعا که آنان برنامه ای را برای افزایش قیمت کتاب های الکترونیکی سازمان دهی کرده اند، شکایت کرد. این شکایت در سال 2016 منجر به جریمه ای به مبلغ 450 میلیون دلار برای شرکت اپل شد. این تصمیم موجب عصبانیت بسیاری از اعضای این صنعت شد و آنان این ادعا را مطرح کردند که این امر  موجب گشت تا آمازون کنترل بیشتری بر بازار به دست آورد.

مترجم: زهرا شریفی

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: