کد خبر: 33005
تاریخ انتشار: شنبه, 14 بهمن 1396 - 13:26

داخلی

»

اخبار کتاب

«ایلات كرمانشاهان و نقش آنها در قشون ایران عصرقاجار» بررسی می شود

منبع : لیزنا
کتاب «ایلات کرمانشاهان و نقش آنها در قشون ایران عصرقاجار» یک شنبه، ۱۵ بهمن ماه در سرای اهل قلم معرفی و بررسی می شود.
«ایلات كرمانشاهان و نقش آنها در قشون ایران عصرقاجار» بررسی می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه خانه كتاب، نشست معرفی و بررسی كتاب «ایلات كرمانشاهان و نقش آنها در قشون ایران عصرقاجار»  یك شنبه (۱۵ بهمن ماه) با حضور منصوره اتحادیه، اسماعیل شمس و مطلب مطلبی در سرای اهل قلم موسسه خانه كتاب برگزار می شود.

كتاب «ایلات كرمانشاهان و نقش آنها در قشون ایران عصر قاجار» حاصل بیش از دو سال فعالیت در گروه تحقیقات تاریخ معاصر پژوهشكده اسناد، سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران است كه با استفاده از منابع و مدارك آرشیوی، به بازسازی تحولات این ایالت پرداخته است. استفاده از اسناد برای بازسازی جنبه‌های مختلف تاریخ كرمانشاهان دوره قاجار علی‌رغم تمركز جغرافیایی محدودش، طیف گسترده‌ای ازمسائل سیاسی‌، اجتماعی‌، اقتصادی و فرهنگی را پوشش می‌دهد.

  این پژوهش درباره قشون ایران به طور كلی و قشون كرمانشاهان به صورت ویژه سخن می‌گوید. از آنجا كه در برهه مورد مطالعه پژوهش، صورت بندی غالب اجتماعی كرمانشاهان، ایلی عشیره‌ای بود، برای بررسی قشون این ایالات، می‌بایست به سراغ ایلات آنجا رفت. در همین راستا چهار ایل عمده مورد مطالعه قرار گرفت. از آنجا كه تحولات نظامی سیاسی ایلات نمی‌توانستند جدا از هم تلقی شوند، در مواردی كه تحولات درونی ایل بر ساخت نظامی آن اثر گذار بوده است رویدادهای سیاسی نیز مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار گرفته‌اند.

 

علاقمندان برای حضور در این نشست می توانند یك شنبه (۱۵ بهمن ماه) ساعت ۱۶ تا ۱۸ به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، كوچه خواجه نصیر، پلاك دو، طبقه همكف مراجعه كنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: