کد خبر: 33063
تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 بهمن 1396 - 10:28

داخلی

»

اخبار کتاب

شهر کتاب برگزار می کند

بررسی «دیدار با خلاق‌المعانی» در عصری با کمال اسماعیل

منبع : لیزنا
 نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه، ۲۴ بهمن به نقد و بررسی «کلیات خلاق‌المعانی» اختصاص دارد
بررسی «دیدار با خلاق‌المعانی» در عصری با کمال اسماعیل

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه فرهنگی شهر کتاب، اگر شاعران صاحب سبک ادب فارسی را برشماریم، بی‌تردید یکی از آن‌ها کمال‌الدین اسماعیل اصفهانی است. وی به استادی و مهارت در آوردن معانی دقیق شهرت دارد. وی که در قرن ششم و هفتم می‌زیست، حمله‌ی مغول را به چشم خود دید و هراس و آشفتگی ناشی از آن در شعرش نمایان شده است. به سبب اندیشه‌های دقیق و مضامین تازه در شعرش، به ویژه در غزلیات، او را خلاق‌المعانی خوانده و غزلیات او را تا اندازه‌ای از سرچشمه‌های سبک هندی دانسته‌اند. کمال‌الدین در قالب‌های قصیده، قطعه، غزل، ترکیب‌بند، مثنوی و رباعی شعر سروده است و در میان این قالب‌ها، قصیده جایگاه ویژه‌ای دارد تا آ‌ن‌جا که او را آخرین شاعر بزرگ قصیده‌سرا نامیده‌اند. به تازگی «کلیات خلاق‌المعانی» با تحقیق و تصحیح دکتر سیدمهدی طباطبایی به همت نشر خاموش منتشر شده است.

 

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی «کلیات خلاق‌المعانی» اختصاص دارد که با حضور سیدعلی‌محمد سجادی، دکتر محمدرضا ترکی، عباسعلی وفایی و سیدمهدی طباطبایی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: