دومین نشست فعالان ترویج زبان و فرهنگ ایرانی در آلمان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی، در این نشست که با همت مدیر موسسه دیوان ماربورگ و رایزن فرهنگی ایران در آلمان برگزار شد، رئیس ادارة اروپای بنیاد سعدی و مدیر موسسه آموزشی قلم ‏چی به همراه مشارکت کنندگان از جامعه ایرانیان مقیم و 25 نفر از شهرهای مختلف آلمان همچون برلین، فرانکفورت، برانشویک، مونستر، کلن، گیسن، مونیخ،‏ هانوفر، فرایبورگ و ماربورگ حضور داشتند.

در ابتدا دکتر محمدرضا مالمنش، مدیر موسسه دیوان ماربورگ گزارشی از حضور خود در چهارمین گردهمایی موسسه های فعال در امر آموزش زبان فارسی در جهان که توسط بنیاد سعدی برگزار شده بود، ارائه کرد.

سپس وی به مفاد نشست پیشین ماربورگ که با حضور دکتر حافظی، ریاست جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزار شده بود، اشاره کرد و گفت: نشست اول هرچند یک روزه و کوتاه و با بیش از ۱۲۵ نفر برگزار شد ولی در طی همان یک روز، یک پیام را به شرکت کننده گان رساندیم که هدف ما از آغاز، یک حرکت جدید است.

زهرا سالمی، رییس اداره اروپای بنیاد سعدی در گزارشی، ضمن تشریح هدف از تشکیل این بنیاد و برنامه های آن برای آموزش و گسترش زبان فارسی، به فعالیت های انجام شده در 4 سال گذشته از عمر بنیاد پرداخت.

 همچنین راهکارهای ارتباط میان فارسی آموزان در خارج از کشور و  موضوعاتی چون استانداردسازی سطوح آموزشی و تقویت موقعیت زبانی فارسی در آلمان، رتبه بندی مدارک آموزشی و تهیه و تدریس کتب و مواد درسی به تفصیل به اطلاع جمع حاضر رسانده شد.

در بخش دوم این نشست، اساسنامه «انجمن ایران و آلمان در حوزه آموزش و تربیت نسل‏های آینده ایرانیان مقیم» تصویب و هیات مدیره این انجمن و بازرس برای طی مراحل قانونی نیز انتخاب شدند. همچنین تقویم اجرایی سال آتی نیز توسط اعضا تدوین شد.