نخستین تفاهم نامه همکاری آموزشی بنیاد سعدی در کشور آلمان امضا شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی، این بنیاد که متولی اصلی گسترش آموزش زبان فارسی در جهان است، تفاهم نامه همکاری دو طرفه خود را با موسسه آموزشی- فرهنگی دیوان ماربورگ در آلمان منعقد ساخت.

 این تفاهم نامه، در راستای برگزاری دوره های آموزش زبان فارسی  بر اساس استاندارد چارچوب مرجع بنیاد سعدی در کشورآلمان تنظیم و به امضا رسیده است.

از مهم ترین مفاد این قرار داد، واگذاری امتیاز چاپ نسخۀ آلمانی کتاب «گام اول» برای مدت یک سال و حداکثر تا تیراژ هزار نسخه به مؤسسۀ دیوان است.

موسسه آموزشی دیوان ماربورگ در این قرارداد تفاهم نامه متعهد شده است تا در دوره های آموزشی زبان فارسی خود از منابع تالیفی بنیاد سعدی استفاده کند. موسسه دیوان ماربورگ همچنین متعهد شده است تا مدرسان دوره های آموزش زبان فارسی خود را بر اساس استاندارد بنیاد سعدی انتخاب کند و یا در صورت نیاز، مدرسان در  دوره های تربیت مدرس بنیاد سعدی شرکت کنند.

همچنین بر اساس این قرارداد، مؤسسه به عنوان نماینده بنیاد مجاز است تا آزمون­های (تعیین­ سطح، پیشرفت و آمفا) را در محدوده اروپای غربی شامل کشورهای آلمان، اتریش، انگلستان، اسپانیا، ایتالیا، بلژیک، فرانسه، پرتغال، دانمارک، سوئیس، قبرس، هلند، یونان و لیتوانی برگزار کند.

بر اساس این گزارش، موسسه آموزشی- فرهنگی دیوان ماربورگ، فعالیت خود را از سال 2011 میلادی در شهر ماربورگ واقع در ایالت هسن آلمان آغاز کرده است. تبادلات بین فرهنگی ایران و آلمان از اهداف اولیه تاسیس این موسسه است و به تازگی برگزاری دوره های آموزش زبان فارسی به ایرانیان مهاجر و علاقه مندان به زبان شیرین فارسی در دستور کار این موسسه قرار گرفته است.

گفتنی است این تفاهم نامه طی سفر چند روزه زهرا سالمی، رئیس اداره حوزه اروپای بنیاد سعدی جهت شرکت در نشست دو روزه  ماربورگ 2 به سر انجام رسید. این قرار داد توسط رضا مراد صحرایی معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی و راضیه رمضان پور اصفهانی مدیرعامل موسسه آموزشی- فرهنگی ماربورگ و با حضور محمدرضا مالمنش نماینده این موسسه به امضا رسیده است.