کد خبر: 33630
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 اسفند 1396 - 09:05

داخلی

»

اخبار کتاب

سمینار «امیر خسرو دهلوی» در بمبئی برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
رییس دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بمبئی در دیدار با وابسته فرهنگی كشورمان از برگزاری سینمار «امیر خسرو دهلوی» خبر داد.
سمینار «امیر خسرو دهلوی» در بمبئی برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم سکینه خان، رییس دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مومبای ضمن حضور در خانه فرهنگ ایران در بمبئی با مهدی زارع‌بی‌عیب، وابسته فرهنگی و مسئول این نمایندگی فرهنگی در بمبئی دیدار و گفت‌وگو كرد.

زارع‌بی‌عیب با بیان سخنانی در این دیدار، گفت: زبان و ادبیات فارسی برای چندین قرن زبان رسمی شبه قاره هند بوده است و به همین خاطر بسیاری از اسناد و مدارک به این زبان شیرین نگاشته شده‌اند. افزون بر آن، بسیاری از شاعران شبه قاره با ذوق و طبع زیبای خود توانسته‌اند به ترویج زبان فارسی کمک بسزایی کنند.

خانم سکینه خان، رییس دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مومبای نیز در این دیدار، اظهار كرد: این دپارتمان و همه اساتید از پشتیبانی و مساعدت‌های وابستگی فرهنگی ایران قدردانی می‌كنند.

وی با اشاره به تحصیل 200 فارسی‌آموز در این دانشگاه، گفت: هم‌اکنون در دپارتمان فارسی دوره‌های مقدماتی، متوسطه، دیپلم و پیشرفته و کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌شود.

خانم سکینه خان افزود: در نظر داریم سمیناری با عنوان «امیر خسرو دهلوی » در روزهای (23 و 24 اسفندماه) برگزار كنیم و دپارتمان زبان فارسی وابسته فرهنگی ایران را به عنوان مهمان ویژه در کنار اساتید خواهد دید و امیدواریم در این سمینار، همه فرهیختگان و دانشجویان حضور فعال داشته باشند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: