سمینار «امیر خسرو دهلوی» در بمبئی برگزار می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم سکینه خان، رییس دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مومبای ضمن حضور در خانه فرهنگ ایران در بمبئی با مهدی زارع‌بی‌عیب، وابسته فرهنگی و مسئول این نمایندگی فرهنگی در بمبئی دیدار و گفت‌وگو كرد.

زارع‌بی‌عیب با بیان سخنانی در این دیدار، گفت: زبان و ادبیات فارسی برای چندین قرن زبان رسمی شبه قاره هند بوده است و به همین خاطر بسیاری از اسناد و مدارک به این زبان شیرین نگاشته شده‌اند. افزون بر آن، بسیاری از شاعران شبه قاره با ذوق و طبع زیبای خود توانسته‌اند به ترویج زبان فارسی کمک بسزایی کنند.

خانم سکینه خان، رییس دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مومبای نیز در این دیدار، اظهار كرد: این دپارتمان و همه اساتید از پشتیبانی و مساعدت‌های وابستگی فرهنگی ایران قدردانی می‌كنند.

وی با اشاره به تحصیل 200 فارسی‌آموز در این دانشگاه، گفت: هم‌اکنون در دپارتمان فارسی دوره‌های مقدماتی، متوسطه، دیپلم و پیشرفته و کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌شود.

خانم سکینه خان افزود: در نظر داریم سمیناری با عنوان «امیر خسرو دهلوی » در روزهای (23 و 24 اسفندماه) برگزار كنیم و دپارتمان زبان فارسی وابسته فرهنگی ایران را به عنوان مهمان ویژه در کنار اساتید خواهد دید و امیدواریم در این سمینار، همه فرهیختگان و دانشجویان حضور فعال داشته باشند.