کد خبر: 33638
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 اسفند 1396 - 10:47

داخلی

»

اخبار کتاب

از سوی خانه كتاب

«چاپكرده ها و نوشته های ایرج افشار» منتشر شد

منبع : لیزنا
كتاب «كتابشناسی موضوعی-تاریخی از چاپكرده ها و نوشته های ایرج افشار؛ منتشر شده در سال های ۱۳۹۵-۱۳۲۳» تحقیق و تالیف میلاد عظیمی به تازگی از سوی موسسه خانه کتاب راهی بازار نشر شد.
«چاپكرده ها و نوشته های ایرج افشار» منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه خانه كتاب؛ كتاب «كتابشناسی موضوعی – تاریخی از نوشته ها و چاپكرده های ایرج افشار» بیش از سه هزار و هفتصد صفحه شامل كتابشناسی نوشته‌ها و مقالات ایرج افشار در فاصله میان سال های ۱۳۲۳ تا ۱۳۹۵ خورشیدی از سوی موسسه خانه كتاب منتشر شده است.

نیكنام حسینی پور؛ سرپرست موسسه خانه كتاب در مقدمه این كتاب نوشته است؛ «شادروان استاد ایرج افشار(۱۳۸۹-۱۳۰۴) را باید مهمترین، تاثیرگذارترین و البته پركارترین كتاب پژوه ایران در همه اعصار فرهنگ ایران دانست؛ پژوهشگری سختكوش كه در جایگاه چهره های بین المللی قرار داشت؛ آثار او محل مراجعه پژوهشگران داخلی و خارجی علاقمند به كتاب و فرهنگ  بود؛ البته در كنار كتابشناسی؛ باید او را همزمان، ایران شناس و یزد شناس دانست. در واقع، كتابشناسی و ایران شناسی او مكمل یكدیگر بود؛ با این حال، فعالیت ها و خدمات استاد افشار، ابعاد دیگری هم دارد؛ علاوه بر مسئولیت ها و مدیریت های گوناگون در حوزه كتابشناسی و فرهنگ ایرانی (همایش های داخلی و خارجی، فعالیت های تاسیسی و...) او عكس های فراوانی را از نقاط مختلف ایران تهیه كرده است....».

این كتاب می‌كوشد با عرضۀ فهرستی موضوعی ـ تاریخی از نوشته‌ها و چاپكرده‌های ایرج افشار به ایران‌شناسان و ایران‌شناسی كمك كند و چشم‌اندازی از گسترۀ جستجوها و پژوهش های افشار ترسیم كند تا قدر و مقدار خدمات فرهنگی او مشخص شود. همچنین در این كتاب سعی شده  از منظری به نوشته ها و چاپكرده های افشار نگریسته شود و مدخل هایی استخراج فهرست شود كه علاوه بر اینكه هدف های متعارف و مشخص یك كتابشناسی را محقق می كند، من حیث المجموع زوایایی از منش و شخصیت افشار  را نیز بازتاب هد. بنابراین، مخاطب در این كتاب اعم از كسی است كه صرفا در جست و جوی فوائد علمی و ایران شناسی است.

كتاب «كتابشناسی موضوعی-تاریخی از چاپكرده ها و نوشته های ایرج افشار؛ منتشر شده در سال های ۱۳۹۵-۱۳۲۳» تحقیق و تالیف میلاد عظیمی در سه جلد و در سه هزار و هفتصد صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۵۰ هزار تومان  از سوی موسسه خانه كتاب منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: