کد خبر: 33707
تاریخ انتشار: دوشنبه, 21 اسفند 1396 - 11:30

داخلی

»

اخبار کتاب

رواج دوباره قصه‌گویی با مجموعه «آی قصه قصه قصه»

منبع : لیزنا
هفت جلد کتاب از مجموعه «آی قصه قصه قصه» با هدف حفظ و ترویج سنت قصه‌گویی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.
رواج دوباره قصه‌گویی با مجموعه «آی قصه قصه قصه»

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این مجموعه به کوشش زهره پریرخ و شراره وظیفه‌شناس گردآوری شده است و مشتمل بر داستان‌های متنوع برای گروه سنی 7 تا 10 سال است.

در مقدمه این مجموعه آمده است: «هر چند امروزه از کرسی‌های گرم و محفل‌های دوستانه و صمیمانه در شب‌های سرد زمستان که قصه‌گویی بخشی از آن را پر می‌کرد، کمتر نشانی می‌یابیم، اما می‌توان این سنت را در جمع‌ها و موقعیت‌های مناسب دیگری به کار بست و از مزایای آن سودها جست. یکی از مکان‌های مناسب قصه‌گویی، کتابخانه‌ها هستند. قصه‌گویی در کتاب‌خانه، یک فعالیت جمعی شیرین و پرتحرک است که ضمن ایجاد ارتباطی زنده و نزدیک میان قصه‌گو و مخاطب به وسیله قصه، سنت قصه‌گویی را بقا و غنا می‌بخشد

در این مجموعه از منابعی همچون کیهان بچه‌ها، پیک، نشریات و کتاب‌های خارجی و قدیمی استفاده شده است.

گفتنی است که تصویرگری این کتاب‌ها را زهره پریرخ بر عهده داشته‌ است و قیمت هر کدام از آن‌ها 3هزار و 500 تومان است.

این کتاب‌ها مناسب برای علاقه‌مندان به قصه‌گویی، پدر و مادرها و معلمان مدارس و مربیان کودک و قابل خریداری از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سراسر کشور است.

شمارگان کتاب‌های «آی قصه قصه قصه» تاکنون به ترتیب به 218هزار نسخه، 108هزار نسخه، 98هزار نسخه، 63هزار نسخه، 68هزار نسخه، 78هزار نسخه و 60هزار نسخه رسیده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: