کد خبر: 33840
تاریخ انتشار: شنبه, 18 فروردين 1397 - 08:44

داخلی

»

اخبار کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با دو استاد ادبیات مشهد دیدار کرد

منبع : لیزنا
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه با جعفر یاحقی، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی و عبدالله کوثری، مترجم و شاعر معاصر در مشهد دیدار و گفت و‌ گو کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با دو استاد ادبیات مشهد دیدار کرد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  سیدعباس صالحی در دیدار با جعفر یاحقی با اشاره به حضور میلیون ها زائر داخلی و خارجی در مشهد گفت: سفر زائران و پژوهشگران خارجی به مشهد می تواند به رونق مراودات فرهنگی بین ملت ها بینجامد.

وی اظهار کرد: گردشگری مذهبی در مشهد می تواند نزدیکی بین مذاهب اسلامی و ادیان ابراهیمی را موجب شود و در این میان امام محمد غزالی جذابیت ویژه ای برای زائران مسلمان از کشورهای خارجی دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم توسعه فضای گردشگری ادبی در مشهد تصریح کرد: توجه به این مقوله در کنار گردشگری مذهبی، می تواند جذاب و مفید باشد.

جعفر یاحقی نیز در این دیدار گفت: پیش از این به فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای ساخت موزه ادبی در مشهد پیشنهادهایی شده بود که با توجه به مفاخر بزرگ مدفون در خراسان، می توان از ظرفیت های عظیمی همچون منطقه توس، آرامگاه فردوسی و امام محمد غزالی استفاده کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در دیدار با عبدالله کوثری، شاعر، مترجم و پژوهشگر ‌ادبیات آمریکای لاتین، با تجلیل از ترجمه قرآن و ‌متون مقدس، به جایگاه ویژه مترجمان در توسعه ادبیات ملل و نزدیکی ملت ها اشاره کرد.

کوثری نیز گفت: هر نویسنده ای در کوشش خود به یک زبان می رسد و مترجم ناچار است گوشه های ناپیدای زبان مادری خود را پیدا کند.

وی افزود: در برخی آثار عمیق مترجم  به دنبال معادلی برای آثار عمیق باید در هزار سال زبان پارسی به کاوش بپردازد. لایه های مختلف زبان فارسی و توجه به این میراث کهن برای مترجمان ضروری است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: