کد خبر: 34022
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 فروردين 1397 - 13:22

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری دو کارگاه از «ماریت تورن‌کویست» در انجمن محمودآباد شهرری

منبع : لیزنا
ماریت تورن‌کویست تصویرگر هلندی-سوئدی «جزیره‌ خوش‌بختی» و «پیکو» را در انجمن آموزشی حمایتی محمودآباد شهرری برگزار کرد.
برگزاری دو کارگاه از «ماریت تورن‌کویست» در انجمن محمودآباد شهرری

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، ماریت تورن‌کویست تصویرگر هلندی-سوئدی که برای برگزاری نمایشگاهی از آثارش با عنوان «تصویرگری کتاب‌های کودکان در گفت‌وگوی میان‌فرهنگی» به ایران آمده است، روز یک‌شنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۳۹۷، برای برگزاری کارگاه‌هایی در انجمن آموزشی حمایتی محمودآباد شهرری به این مرکز رفت. در این روز دو کارگاه برای دو گروه از کودکانی که به این مرکز می‌آیند برگزار شد.

نخست کودکان در کارگاهی با عنوان «جزیره‌ی خوش‌بختی» شرکت کردند. این گروه کودکان که ۵-۶ سال داشتند پس از دیدن تصویرهای کتاب و شنیدن داستان آن، کاغذهایی با تصاویری از یک جزیره دریافت کردند و هر یک آن‌چه آرزو داشتند را در جزیره خودشان به تصویر کشیدند.

کارگاه دوم با عنوان «پیکو» نیز بر اساس کتابی با همین نام بود که به تازگی از سوی انتشارات مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در ایران به چاپ رسیده است. «پیکو، جادوگر کوچک» نوشته تون تله‌گن، نویسنده هلندی است که ماریت تورن‌کویست نیز تصویرگری آن را بر عهده داشته است. کودکان این گروه نیز که در بازه سنی ۱۰-۱۲ سال قرار داشتند، پس از بلندخوانی کتاب، تصویری را که از شخصیت این داستان در ذهن‌شان داشتند روی کاغذ آوردند. پیش از انجام این کار نیز ماریت تورن‌کویست اصول ساده و نخستین رنگ‌آمیزی با پاستل گچی را به طور عملی برای این کودکان نمایش داد. در پایان کار هر یک از کودکان در کنار نقاشی‌های خود نوشتند که دوست دارند پیکو چه چیزی در زندگی آن‌ها را تغییر دهد.

مهدی لطفی پناه
|
Iran
|
1397/01/29 - 13:26
0
0
سلام
امیدوارم این روند در میان مردمان سرزمینم توسعه یابد و به عواطف و روح لطیف کودکان ایران زمین توجه بیشتری شود.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: