کد خبر: 34043
تاریخ انتشار: شنبه, 01 ارديبهشت 1397 - 09:18

داخلی

»

اخبار کتاب

بررسی آرای متفکران معاصر عرب در شهر کتاب

منبع : لیزنا
 نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت به نقد و بررسی کتاب «دانش‌نامه‌ متفکران معاصر عرب» اختصاص دارد.
بررسی آرای متفکران معاصر عرب در شهر کتاب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه فرهنگی هر کتاب، فکر و اندیشه در جهان معاصر عرب با چه بحران‌هایی روبه‌رو است؟ تغییر و تحولات پی‌درپی و پیچیده در جامعه و اندیشه‌ عربی چه بحران‌هایی را ایجاد کرده است؟ ارتباط تحولات فکری در جهان عرب چه ارتباطی با جریان فکری غرب دارد؟ کتاب «دانش‌نامه‌ متفکران معاصر عرب» نوشته‌ عبدالله السید ولد اباه با ترجمه‌ی مجید مرادی به همت دانشگاه مفید منتشر شده است که برای معرفی متفکران برجسته‌ اندیشه‌ عربی به خواننده‌ فارسی‌زبان مفید است. آشنایی اجمالی با پروژه‌ی فکری متفکران عرب و نحوه‌ی نگریستن به دغدغه‌های مشترک ایرانی ـ‌عربی از ویژگی‌های برجسته‌ این کتاب است.

 نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «دانش‌نامه‌ی متفکران معاصر عرب» اختصاص دارد که با حضور حمیدرضا شریعتمداری و مجید مرادی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: