کد خبر: 34199
تاریخ انتشار: شنبه, 08 ارديبهشت 1397 - 09:45

داخلی

»

اخبار کتاب

در پانزدهمین دوره عصر كتاب صورت می گیرد

تجلیل از زهره زرشناس

منبع : لیزنا
 آئین گرامیداشت زهره زرشناس، زبان‌شناس، ایران‌شناس و باستان‌شناس در سلسله برنامه‌های «عصر کتاب» به همت موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.
تجلیل از زهره زرشناس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه خانه كتاب؛ پانزدهمین برنامه از سلسله برنامه‌های «عصر كتاب» كه به گرامیداشت  زهره زرشناس، زبان‌شناس، ایران‌شناس و باستان‌شناس اختصاص دارد، (یك شنبه ۹ اردیبهشت ماه) با حضور علاقه‌مندان به این چهره فرهنگی در سرای كتاب موسسه خانه كتاب برگزار می‌شود.

زهره زرشناس متولد۱۳۳۰ در تهران است.  پس از دریافت مدرك فوق لیسانس فرهنگ و زبان های باستانی از دانشگاه تهران،  در سال ۱۳۵۷ با رتبه اول در آزمون ورودی ( كنكور) دانشگاه تهران در دوره دكترای فرهنگ و زبانهای باستانی به تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۶۵ موفق به اخذ  مدرك دكترا از دانشگاه تهران شد.

زرشناس از سال ۱۳۵۷  عضو هیئت علمی فرهنگستان زبان ایران و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ترتیب استادیار موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی و دانشیار و استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بوده است.

ایشان از سال ۱۳۶۸ تاكنون به تدریس در مقاطع كارشناسی ارشد و دكترا در پژوهشگاه علوم انسانی ، دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی ( واحد علوم و تحقیقات ) و بنیاد ایرانشناسی اشتغال دارند و تاكنون راهنمایی و هدایت بیش از ۱۰۰پایان نامه ( تز) كارشناسی  ارشد و دكترا  را بر عهده داشته اند.

زرشناس با تألیف بیش از ۸۰مقاله در مجلات علمی ایرانی و خارجی و تألیف ۱۰كتاب در سال ۱۳۸۰ موفق به كسب درجه استادی ( پروفسوری) شده و عضو چندین انجمن علمی ایرانی و خارجی مانند انجمن ایرانشناسان  اروپا ( SIE ) و انجمن زبانشناسی و انجمن ایران شناسی ایران است .

موسسه خانه كتاب پیش از این در سلسله برنامه‌های عصر كتاب آیین گرامیداشتی برای آذرتاش آذرنوش، سیداحمدوكیلیان، اسمعیل دمیرچی، محمدعلی مهدوی امیری، زنده یاد غلامحسین صدری افشار، عبدالله كوثری، الریش مارزلف، نوش‌آفرین انصاری، منصوره اتحادیه و حجت الاسلام و المسلمین علی صدرایی خویی، جواد صفی نژاد و... برگزار كرده است.

آئین گرامیداشت زهره زرشناس، زبان‌شناس، ایران‌شناس و باستان‌شناس یك شنبه( ۹ اردیبهشت ماه) ساعت ۱۷ در سرای كتاب به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، بین فلسطین و برادران مظفر جنوبی، شماره ۱۰۸۰ طبقه منفی دو  برگزار خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: